Flensburg-idé skal prøves i Grenaa
I december havde Sponsor Team Djursland inviteret medlemmer af partnerskabet og medarbejdere fra firmaerne på en tur med Sørens Busser til bundesligahåndbold i Flensburg. Målet var at opleve den stemning, som Flensburg/Handewitt har skabt. Omkring 5.000 tilskuere har et sæsonkort og de jubler over de mange danske EM-spillere på holdet.
"Vi kan lære meget af det set up, som Handewitt leverer før og efter kampen. De skabte en stemning, som langsomt men sikkert blev bygget op til indløb af spillerne. Tilskuerne kom mindst et par timer før hallen. Familie med børn i håndboldbluser, ægtepar og kammerater mødes og snakker med vennerne over en pølse og et glas," fortæller Michael Scherer fra Grefta tryk, der er med i Sponsor Team Djursland.
Han var især overrasket den imødekommenhed, som spillerne udviste efter kampen. De blev i hallen i en times tid til hygge og autografskrivning.
På den baggrund var Michael Scherer også klar til at prøve nogle af sine oplevelser ved turen af i praksis, bl.a. ved at designe tryksager til Derby-kampen i samarbejde med styregruppen bag fællesholdet.
Publikum skal en total-oplevelse
"Hvis vi skal skabe liv og interesse omkring håndbold på Djursland, så skal tilskuerne have en total-oplevelse. Håndboldinteresserede skal have lyst til at bruge en spændende kamp til en håndboldeftermiddag," lyder det fra Alf Sørensen, formand for Sponsor Team Djursland og spiller på fællesholdet.
"Nu har både den nye forpagter, svømmehal med kurbadet, partnerkredsen bag fællesholdet og de frivillige hjælpere har gjort deres til at gøre derby-dagen til en familieoplevelse. Selvfølgelig kan vi ikke matche den viden, som Flensburg/Handewitt har brugt flere års hårdt slid på. Men uden at prøve får vi ingen erfaringer
–
og reaktioner fra publikum," mener formanden.