Historiske dage på Ring Djursland
Historiske racere indtager Ring Djursland.

Der er lagt op til en herlig blanding af race og hygge tilsat en ordentlig dosis nostalgi, når de historiske racere indtager Ring Djursland i weekenden 4.-5. september
Klassiske standardvogne som Ford Escort BDA, Alfa Romeo GTA, Austin og Morris Cooper S, BMW 2002 Ti, Hillman og Sunbeam Imp, Volvo 122 og Honda S800 kan få mundvandet til at løbe hos de fleste entusiaster og det samme gælder eksotiske GT biler som Ginetta G4, Marcos 1800 GT, MG og Datzun 240Z
Standard og GT bilerne er delt op i tre felter, afhængigt af den tidsperiode, de oprindeligt kørte i: 1965, 1971 og 1976 til 1990.
Hos Formelracerne er det især Formel Ford racere, der byder sig til, men det sker, at biler fra klasser som F3 og Formel V blander sig sig i dysten på asfalten.
Youngtimer klasserne er for biler, der nok er gamle, men ikke gamle nok til, at de kan betegnes som historiske. Reglementet tillader serieproducerede standard og GT-biler, der var i produktion før 2003. De er delt op i tre divisioner, baseret på motorernes vægt/effekt forhold. BMW er de dominerende mærke i Youngtimer klasserne, men de udfordres regelnmæssigt af mærker som Alfa Romeo, Lexus, Porsche, Peugeot og VW.
Super Seven klassen er strengt taget heller ikke historisk, selv om de fleste af bilerne ligner 50’ernes Lotus Super Seven visuelt, og også er teknisk baserede på denne klassiker.
De tohjulede har også stolte traditioner på Ring Djursland, hvor de har været med siden starten. I år er de repræsenteret med tre MC Classic klasser, alle med flere underklasser.
Der er aktivitet på banen fra klokken 8 lørdag morgen, hvor man starter med træning for MC klasserne. Løbene indledes også af de tohjulede. Det sker klokken 12:35. Søndag begynder aktiviteterne klokken 9 og fortsætter frem til klokken 17.
Banen ligger, som den har gjort siden 1965, ved landsbyen Pederstrup, ikke langt fra Tirstrup på Djursland.
sø