Tilmeldinger strømmer til Auningløbet
12. august lyder startskuddet efter corona-pause sidste år.

Styregruppen bag Auningløbet har længe været i arbejdstøjet og glæder sig over, at Auningløbet 2021 kan gennemføres.
Løbet finder sted 12. august.

Der er stadig mange Corona-restriktioner, der skal overholdes, og der følges op lige til det sidste, så løbet kan gennemføres forsvarligt og stadig med hovedvægt på sikkerhed.
Derfor er start-og målområdet blevet udvidet, og målstregen for cyklerne er »flyttet« til Kirkegade således, at alle motionscyklister kan trille roligt ind på Centervej, hvor løberne også kommer ind under den gule portal.
I år er der indgået samarbejde med Anders Lemmer, Raven, om lyd og lys. Det indebærer, at der opsættes højtalere i hele området og dette styres af centralt. Ligeledes bliver der opsat Selfie kamera så hver enkelt motionist kan få sig et billede med hjem og ikke mindst bliver der opsat elektroniske infoskærme.

Skolen klar
Auning Skole har meldt deres ankomst med ca. 250 deltagere. Julemærkehjemmet i Hobro har meldt om ca. 50 deltagere, og der er endnu flere tilmeldinger på Safeticket billetsystemet.
»Vi kan ikke opfordre nok til forhåndstilmelding, da man kun i yderst begrænset omfang vil kunne købe sin billet ved indskrivningsbordene på dagen. Bliver man syg på løbsdagen, kan man altid få refunderet det fulde beløb for sin billet,« lyder det fra arrangørerne.
Overskuddet fra AuningLøbet går også i år til Børnecancerfonden via Team Rynkeby samt Julemærkehjemmet i Hobro.
Hver motionist, der har købt løbsnummer, får udleveret gulerødder, frugt, juice eller vand. Gammel Estrup Gartneri, SuperBrugsen og Rynkeby har sponsoreret.

»Vi vil på forhånd gerne takke beboere på Kirkegade/Centervej, butikkerne og Auning Handel & Erhverv for jeres positive indstilling til AuningLøbet. Vi starter så småt opstilling onsdag aften og sørger for, som vanligt, at alt er ryddet torsdag aften,« lover arrangørerne.