Spar Nord aktiverer 200.000 ambassadører

Rekordhøj opsparingsiver og begrænset lånelyst skærper appetitten på nye kunder i de banker, der ønsker at fastholde eller øge udlånet. Det gælder også i Spar Nord, der nu aktiverer mere end 200.000 af bankens såkaldte ambassadører i den intense kamp om k

Artiklens øverste billede
Spar Nord App til iPhone.

Danskernes opsparingsiver og begrænsede lånelyst betyder alt andet lige faldende udlån for de banker, der ikke har en positiv kundeudvikling. I alt er bankernes udlån faldet med fem procent i løbet af det seneste år, og derfor peger flere af landets største banker på, at det er nødvendigt med nye kunder for at kompensere for den økonomiske tilbageholdenhed.

Spar Nord har i årets første syv måneder netto tiltrukket 5.500 nye kunder, og dermed er det lykkedes for banken at øge udlånet – det vigende marked til trods. Og for at sætte yderligere skub i den positive udvikling lancerer banken nu en omfattende ambassadør-kampagne, der involverer mere end 200.000 af bankens eksisterende kunder.

Undersøgelser fra Jysk Analyse viser, at 82 procent af Spar Nords kunder er så tilfredse, at de gerne vil agere ambassadør for banken og anbefale den til familie og venner. Det giver ifølge direktør i Spar Nord Næstved Bjarne Elmelund Nielsen et godt udgangspunkt for at skabe vækst i banken med endnu flere kunder:
- Vi har ifølge undersøgelsen mere end 200.000 kunder, der er så tilfredse med os, at de gerne vil arbejde for at gøre flere i deres netværk til Spar Nord-kunder. Det er en tillidserklæring af format, og den kvitterer vi nu for ved at gøre det lettere at tippe andre om Spar Nord, siger Bjarne Elmelund Nielsen.

SMS, app, web og overraskelser

Blandt de nye tiltag, som skal gøre det lettere og sjovere at være aktiv ambassadør for Spar Nord, er en web-kampagne, en SMS-service og ikke mindst en ny app, så ambassadørerne med få klik kan anbefale banken uanset, hvor de opholder sig.

- Det har aldrig været så nemt at anbefale Spar Nord, som det er nu, og med så mange ambassadører fordelt over hele landet er vi selvsagt meget spændte på at se, hvordan det her udvikler sig, efterhånden som vi får gjort opmærksom på det, lyder det fra Bjarne Elmelund Nielsen.
Spar Nords ambassadør-kampagne indebærer også store og små gave-overraskelser til de aktive ambassadører.

- Vi sætter stor pris på den indsats, som ambassadørerne gør, og derfor har vi forberedt en hel masse sjove og nyttige overraskelser til dem, som vi vil dele ud i den kommende tid, tilføjer Bjarne Elmelund Nielsen.
Spar Nords 69 lokale banker forventer i alt at tiltrække 10.000 nye kunder netto inden årets udgang.

Spar Nord, Kvægtorvet i Næstved.

Giv adgang til en ven

Hver måned kan du give adgang til 5 låste artikler.
Du har givet 0 ud af 0 låste artikler.

Giv artiklen via:

Modtageren kan frit læse artiklen uden at logge ind.

Du kan ikke give flere artikler

Næste kalendermåned kan du give adgang til 5 nye artikler.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke gives videre grundet en teknisk fejl.

Ingen internetforbindelse

Artiklen kunne ikke gives videre grundet manglende internetforbindelse.

Denne funktion kræver Digital+

Med et Digital+ abonnement kan du give adgang til 5 låste artikler om måneden.

ALLEREDE ABONNENT?  LOG IND

Denne funktion kræver Digital+

Med et abonnement kan du lave din egen læseliste og læse artiklerne, når det passer dig.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke tilføjes til læselisten, grundet en teknisk fejl.

Forsøg igen senere.

Del artiklen
Relevant for andre?
Del artiklen på sociale medier.

Du kan ikke logge ind

Vi har i øjeblikket problemer med vores loginsystem, men vi har sørget for, at du har adgang til alt vores indhold, imens vi arbejder på sagen. Forsøg at logge ind igen senere. Vi beklager ulejligheden.

Du kan ikke logge ud

Vi har i øjeblikket problemer med vores loginsystem, og derfor kan vi ikke logge dig ud. Forsøg igen senere. Vi beklager ulejligheden.