Europæisk "lime"-ekspert er fra Allingåbro

Holger Dueholm har en god fingerspidsfornemmelse for dragracing-baner

Artiklens øverste billede
Holger Dueholm er ekspert, når det gælder at lime banen op til dragrace.

Når der skal laves en bane, der 'bider' ordentligt i dækkene, så er det tit Holger Dueholm, Allingåbro, motorfolk ringer til. Og det er motorfolk over hele Europa, forstås.

Hemmeligt

Kunsten er at gøre banen både hurtig og sikker. Dækkene skal bide sig fast i asfalten, når der drønes deruda? med flere hundrede kilometer i timen.

Hvad hemmeligheden er? Den vil Holger Dueholm ikke ud med. Kun at det skal være helt og aldeles tørt i vejret, når banen limes op. Banen i Bode Enge tager to hele dage at gøre klar. Han kører hver dag i ti timer.

Der bliver brugt flydende lim, pulverlim, gummi fra brugte dæk samt en del brug af kost.

Holger Dueholm i aktion med limning af banen.

Måske verdensrekord

Han mener ikke, det skulle være muligt, at der bliver sat en verdensrekord i år.

"Dels fordi det er en god bane, og dels fordi der kommen én af verdens hurtigste, Richard Gustafsson fra Sverige på en Funnybike."

Giv adgang til en ven

Hver måned kan du give adgang til 5 låste artikler.
Du har givet 0 ud af 0 låste artikler.

Giv artiklen via:

Modtageren kan frit læse artiklen uden at logge ind.

Du kan ikke give flere artikler

Næste kalendermåned kan du give adgang til 5 nye artikler.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke gives videre grundet en teknisk fejl.

Ingen internetforbindelse

Artiklen kunne ikke gives videre grundet manglende internetforbindelse.

Denne funktion kræver Digital+

Med et Digital+ abonnement kan du give adgang til 5 låste artikler om måneden.

ALLEREDE ABONNENT?  LOG IND

Denne funktion kræver Digital+

Med et abonnement kan du lave din egen læseliste og læse artiklerne, når det passer dig.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke tilføjes til læselisten, grundet en teknisk fejl.

Forsøg igen senere.

Del artiklen
Relevant for andre?
Del artiklen på sociale medier.

Du kan ikke logge ind

Vi har i øjeblikket problemer med vores loginsystem, men vi har sørget for, at du har adgang til alt vores indhold, imens vi arbejder på sagen. Forsøg at logge ind igen senere. Vi beklager ulejligheden.

Du kan ikke logge ud

Vi har i øjeblikket problemer med vores loginsystem, og derfor kan vi ikke logge dig ud. Forsøg igen senere. Vi beklager ulejligheden.