Hvad skriver du speciale om?
Ikke alle kan dase på stranden eller drikke kølige drinks denne sommer. På Handelshøjskolen mødte Studieliv nogle studerende, som er nødt til at bruge sommeren på at skrive speciale.
Ina Paaske, 26 år, Århus C og Kristina Steenfeldt, 24 år, Århus C, studerer begge cand merc. i marketing
"Vi skriver om brandidentiteten i Arla Karolines Køkken, som er en del af Arla Foods a.m.b.a. Vi valgte netop det brand, da det er et meget komplekst brand. Det omfatter blandt andet en stor servicedel, som består af opskrifter og kogebøger, samt et stort produktsortiment bestående af fx fløde, creme fraiche, supper og saucer. Brandet har en lang historie og stammer fra 1950'erne. Nu er det også en del af Arlas eget virksomhedsbrand, Arla - Tættere på Naturen, hvilket også bidrager til brandets kompleksitet. Vi har begge fået job, så vi håber, at kunne blive færdige til 1. august. Ina har fået job, netop hos Arla, og Kristina har fået job hos SAM."
Lars Rungø, 26 år, studerer engelsk og international markedskommunikation
"Jeg skriver speciale inden for destinationsbranding. Jeg laver en komparativ analyse af turistguider fra henholdsvis Liverpool og London. Jeg valgte de to byer, fordi alle kender London, og selv er jeg Liverpool-fan. Jeg har en ide om, at der er forskel på, hvordan de to byer brander sig, så det bliver spændende at se, om min analyse bekræfter den teori."
Thomas Sloth, 29 år, Silekborg og Sara Jemon, 24 år, Aarhus C, studerer cand. merc. jur.
"Vi skriver speciale inden for selskabsskat og ret. I 2010 kom der nye regler for beskatning af aktieavance, og det er det, vi fokuserer på. Vi skriver specifikt om forskellen i beskatning på aktier i den almindelige portefølje og aktier i datterselskaber. Det er en opgave på over 100 sider, og det er benhård lovanalyse. Vi skal aflevere 1. september, så vi får ikke rigtig noget ferie i år. Men sådan er det, det er fint nok. Vi arbejder rigtig godt sammen, og det er rigtig dejligt, når vi skal lave så stor opgave."