City Vest opruster med to kendte modebrands
Både Mr. og Gina Tricot har valgt at slå sig ned i indkøbscentret
City Vest byder velkommen til to af modebranchens allermest kendte brands, en Mr. butik og en Gina Tricot.
Bag Mr. butikken, der åbnede 13. august, står 42-årige Jesper Hannesbo, der sammen med sin kompagnon Peter Høje Kristensen, 38 år, også driver Mr. Hannesbo i Bruuns Galleri i det centrale Aarhus og Sand butikken på Lille Torv.
"Vi blev kontaktet af City Vest og spurgt, om vi ville åbne en butik, og da vi kunne se, at der var et hul i sortimentet og et marked med 3,1 millioner mennesker, der går igennem City Vest om året, slog vi til. Der er et stort opland til centret, som mange pendlere bruger som deres foretrukne indkøbssted på grund af de gode parkeringsmuligheder. Og vi er meget positive over den type varer, som vi har solgt her i starten", fortæller Jesper Hannesbo.
Legalt at kombinere
Mr. butikken henvender sig de plus 25-årige mænd.
"I dag køber folk både dyre og billigere varer. Det er blevet mere legalt at kombinere", siger Jesper Hannesbo, der fortæller, at der vil være noget for enhver smag på hylderne.
Der er tre ansatte i den 180 kvadratmeter store butik, der bliver ledet af butikschef Michael Lund Larsen, 25 år, der er udlært hos Mr. Hannesbo i Bruuns Galleri.
Nordens hurtigst voksende
Gina Tricot indtager centret torsdag 1. september.
Kæden er Nordens hurtigst voksende og har opbygget sit koncept, så der hver uge bliver ændret på butikkernes udseende.
"Gina Tricot er en spændende butik, der helt sikkert vil appellere til alle de modebevidste kvinder i City Vest. Det er et lidt anderledes koncept, som vi glæder os til at byde velkommen på plan to. Gina Tricot har egne designere, og det er en del af forklaringen på deres succes. Samtidig kommer der hele tiden nye varer til butikkerne, så kunderne bare bliver nødt til at komme igen", siger Claus Brændgaard, der er centermanager i City Vest.