Bilsyn er mere end bare fejl og mangler
PAVA Bilsyn Tilst slog dørene op 8. februar i år. Bag den nye bilsynsvirksomhed står den kun 23-årige Nikolaj Skovron fra Århus C, som er fuld af gå-på-mod og vil skille sig ud af mængden ved at sætte stor fokus på kontakten med kunderne
"Jeg har altid haft det bedst med et stort ansvar," fortæller 23-årige Nikolaj Skovron og fortsætter:
"Og når jeg sætter mig et mål, så dedikerer jeg mig 100 procent til det."
Det seneste mål, som Nicolaj satte sig, var at få sin egen bilsynsvirksomhed, og nu har han nået målet. Ottende februar i år kunne han for første gang åbne dørene for kunderne til Pava Bilsyn Tilst på Blomstervej 6.
"Jeg har fået rosende ord med på vejen af de første kunder, som synes at stedet er flot, og at de har fået en god behandling," siger Nikolaj Skovron.
Den vigtige kundekontakt
Og netop den gode behandling af kunderne, og dialogen med dem, er en meget vigtig del af Nikolajs måde at drive bilsynsvirksomhed:
"Jeg holder mig aldrig tilbage for en dialog med kunden. Det er en alt for ofte overset del af synet, netop at give en forståelig og vedkommende forklaring på, hvorfor den fundne fejl er væsentlig for bilejeren. Jeg stikker aldrig bare en seddel i hånden på folk uden at forklare, hvorfor eventuelle fejl skal laves."
Masser af ansvar
For tre år siden blev Nikolaj uddannet mekaniker. Siden da har han arbejdet som mekaniker og aftjent sin værnepligt, før han tog en efteruddannelse som bilinspektør og landede i en bilsynsvirksomhed i Viby. Her fik han smag for at syne biler og fik blod på tanden i forhold til at starte sit eget sted op.
"Sammenholdt med de oplevelser jeg i forvejen havde med at køre til bilsyn, stod det hurtigt klart for mig, at jeg kunne gøre tingene anderledes i forhold til den brede opfattelse af bilsynet - netop ved at sætte ekstra meget fokus på kundekontakten og forsøge at få folk til at se deres bilsyn som en positiv ting og gøre det til en god oplevelse," fortæller Nikolaj, som samtidigt kan fortælle, at han i den grad har fået det ansvar, som han altid har tørstet efter - i virksomheden er der nemlig kun én ansat, og det er ham selv:
"Jeg ser det som en positiv ting, at kunden har med den samme person at gøre lige fra den første telefonsamtale, til indskrivning og til selve synet - der er ingen mellemled. Selvfølgelig er det lidt specielt at gå med sig selv otte timer om dagen, men det ikke noget problem, for der er altid noget at give sig til."
Læs mere om PAVA Bilsyn Tilst på hjemmesiden www.tilstbilsyn.dk