Kystbanen dumper i pendleranalyse
Mandag formiddag præsenterede Kystbanens Pendlerklub resultatet af en forbrugerundersøgelse, som er foretaget blandt pendlerne på Kystbanen
På baggrund af det seneste års mange klager over driften på Kystbanen, har Kystbanens Pendlerklub i samarbejde med analysefirmaet, Efficiens, udarbejdet en forbrugerundersøgelse hvori de mange der rejser på strækningen hver dag, har kunne beskrive deres oplevelser.
Resultatet blev præsenteret på et pressemøde mandag formiddag på Christiansborg. Og lad det være sagt med det samme: Tallene i rapporten er nedslående læsning.
Hele 85% af de medvirkende i undersøgelsen føler at togene på Kystbanen, kører mindre præcist i forhold til tidligere, og over 54% har oplevet en forringelse af passagerinformationen.
Undersøgelsen er gennemført i perioden for et års dagen for DSB First overtagelse af driften på Kystbanen, og bygger på svar fra 1112 personer.
Pendlerklubbens talsmand, Michael Randropp håber, at rapporten vil være med til at lægge pres på politikerne, så der ikke bare bliver lyttet, men forhåbentlig snart sker noget mere konkret.
KLIK HER FOR AT SE INDSLAGET: