SKAT scorede højt i Fredensborg
Tilfredsheden er høj med nummerpladehåndteringen på Skattecentret i Fredensborg
SKAT overtog 1. januar 2008 håndteringen af nummerpladesager fra politiet. Siden er brugerne af nummerpladekontoret flere gange blevet spurgt om deres tilfredshed med servicen, og den seneste undersøgelse er netop gjort færdig.
Resultatet viser, at brugerne generelt er ganske godt tilfredse med forløbet, som de skal igennem for at få stukket et par nummerplader i hånden eller på anden vis få behandlet deres sager i afdelingen. På en skala fra 1 til 5, hvor 5 er højest, scorer nummerpladekontorerne således et snit på 4,51.
Bag dette gennemsnit gemmer der sig dog lokale variationer, og her er nummerpladekontoret i Fredensborg fint med i den øverste del af tabellen. Det lokale kontor scorer således et totalt snit på 4,64. Brugerne har givet karakteren 4,67 i kategorien "Jeg er alt i alt tilfreds med den service jeg netop har modtaget", 4,68 på spørgsmålet "Medarbejderen virkede kompetent", 4,78 på "Medarbejderen virkede venlig og imødekommende" samt 4,44 på "Ventetiden var acceptabel".
Dog klarede kontoret i Frederikssund sig allerbedst på landsplan med en samlet score på 4,82.
"Vi gør det faktisk rigtig godt her i Nordsjælland, og det er fint, men landsresultatet er også et vigtigt resultat for os, da vi jo er én samlet virksomhed. Jeg er meget glad for, at vi generelt klarer os så flot ved alle nummerpladeekspeditioner," siger afdelingsleder i SKAT Bent Larsen.
I undersøgelsen er også indkommet en række forslag til forbedringer af bl.a. ventetiden og en lettere papirbehandling.
Undersøgelsen baserer sig på et spørgsskema til 6.000 brugere i uge 40.