Debat: Motorvej til Grenaa nødvendig for Djurslands overlevelse

Artiklens øverste billede
Anders Stenumgaard Lind  kandidat for Socialdemokratiet til kommunalvalget i Norddjurs

»En lille kommentar til trafikforliget som trods alt smed en pose penge af til forbedring af infrastrukturen på Djursland og ikke mindst forbindelsen til Grenaa.

MEN det er vigtigt at kigge lidt nærmere på, hvornår arbejdet med at forbedre infrastrukturen på Djursland rent faktisk går i gang og ikke mindst kigge lidt på, hvad det er der er afsat penge til?

Jeg synes selvfølgelig, det er ok, at der kom nogle små forbedringer med i forliget og en pose penge til Djursland. Men langt fra godt nok, at det først bliver i 2029, at der tages fat på omfartsveje omkring Tirstrup og Trustrup.

Hvor blev motorvejen pludselig af?

Borgerne, erhvervslivet, aktiviteterne på havnen, det udvidede samarbejde med Stena Line, de tusindvis af pendlere har brug for forbedringer af infrastrukturen nu - ikke om 9 til 10 år. Det er alt alt for sent.

Jeg tænker også, at det ville have været at foretrække, hvis man havde fået penge til at forlænge motortrafikvejen. For eksempel helt til Tirstrup by i stedet for endnu en renovering af den eksisterende vej, som så vil sende alle pendlere i kø endnu 2 år, mens vejen renoveres med et alternativ som er en letbane, der stadig er ligeså længe om at køre til Århus som det gamle DSB regionaltog var. Men det er en sag for sig selv.

Vi skal turde have store visioner for Djursland og ikke altid nøjes, mens de store byer løber med alle pengene

Anders Stenumgaard Lind

Nå, men hvis vi så tager JA hatten på. Var det så ikke bedre, at politikerne arbejdede på at få »vekslet« renoveringen af den eksisterende omfartsvej med en udvidelse af omfartsvejen til Tirstrup eller så langt som pengene rækker?

Så var vi da trods alt i gang - og måske kunne næste fase så blive 2 spor videre til Trustrup?

Konklusion: Vi skal altså fortsat lægge stort pres på vores lokale folketingspolitikere fra ALLE partier, så de i samlet flok igen går tilbage til forhandlingsbordet eller lobbyerne og konstant arbejder for en bedre infrastruktur til det område, de er valgt i. SAMMEN kan de lægge pres på dem som sidder på pengesækken - ikke hver for sig.

Vi skal sammen turde tænke stort og tude satse. Vi skal turde have store visioner for Djursland og ikke altid nøjes, mens de store byer løber med alle pengene.«

Hov, det her indhold benytter cookies

På denne plads ville vi rigtig gerne have vist dig indholdet, men det kan vi desværre ikke, da du har fravalgt cookies. Vil du se indholdet skal du acceptere Marketing og Statistik, det gør du her: opdater dit samtykke.

Giv adgang til en ven

Hver måned kan du give adgang til 5 låste artikler.
Du har givet 0 ud af 0 låste artikler.

Giv artiklen via:

Modtageren kan frit læse artiklen uden at logge ind.

Du kan ikke give flere artikler

Næste kalendermåned kan du give adgang til 5 nye artikler.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke gives videre grundet en teknisk fejl.

Ingen internetforbindelse

Artiklen kunne ikke gives videre grundet manglende internetforbindelse.

Denne funktion kræver Digital+

Med et Digital+ abonnement kan du give adgang til 5 låste artikler om måneden.

ALLEREDE ABONNENT?  LOG IND

Denne funktion kræver Digital+

Med et abonnement kan du lave din egen læseliste og læse artiklerne, når det passer dig.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke tilføjes til læselisten, grundet en teknisk fejl.

Forsøg igen senere.

Del artiklen
Relevant for andre?
Del artiklen på sociale medier.

Du kan ikke logge ind

Vi har i øjeblikket problemer med vores loginsystem, men vi har sørget for, at du har adgang til alt vores indhold, imens vi arbejder på sagen. Forsøg at logge ind igen senere. Vi beklager ulejligheden.

Du kan ikke logge ud

Vi har i øjeblikket problemer med vores loginsystem, og derfor kan vi ikke logge dig ud. Forsøg igen senere. Vi beklager ulejligheden.