Dette er et debatindlæg: Indlægget er udtryk for skribentens holdning. Alle holdninger om dit lokalsamfund, som kan udtrykkes inden for straffelovens og presseetikkens rammer, er velkomne. Du kan sende os din mening her.

Jeg er enig med en radikal!

Artiklens øverste billede
Poul Melgård Johansen (DF)

Jeg troede aldrig, det skulle ske. De Radikale og Dansk Folkeparti plejer kun at kunne blive enige om, at solen står op i øst, og det først efter lange forhandlinger.

Stor er min glæde derfor, da jeg ser, at det lokale folketingsmedlem for De Radikale, Susan Kronborg, udtaler sig til fordel for en styrket indsats overfor ordblinde. Hun vil endog etablere et rejsehold, der skal støtte op om skolernes indsats, og hun vil have flere og bedre test.

Dansk Folkeparti vil kæmpe for de tal- og ordblinde i Skanderborg kommune.

Poul Melgård Johansen

Jeg kunne ikke være mere enig. Jeg fik sidste år afsat penge på Skanderborg Kommunes budget til en øget indsats for de ordblinde. Det er nogen af de bedste penge, kommunen kan give ud. For en ganske beskeden sum kan de ordblinde få redskaber, så de kan fungere i den komplekse undervisningsverden, vi har i dag.

Efter min mening er test for ordblinde en af de test, man ikke kan få for mange af, hellere en test for meget end en for lidt, og vil Susan Kronborg finde penge på finansloven til nye og bedre testmetoder, er det kun glædeligt.

Jeg vil bede Susan Kronborg om også at huske de talblinde, for de er også en meget overset gruppe. Dansk Folkeparti vil kæmpe for de tal- og ordblinde i Skanderborg kommune. Det skulle ikke blive noget problem, når vi nu er enige med de Radikale – om andet end at solen står op i øst.

Giv adgang til en ven

Hver måned kan du give adgang til 5 låste artikler.
Du har givet 0 ud af 0 låste artikler.

Giv artiklen via:

Modtageren kan frit læse artiklen uden at logge ind.

Du kan ikke give flere artikler

Næste kalendermåned kan du give adgang til 5 nye artikler.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke gives videre grundet en teknisk fejl.

Ingen internetforbindelse

Artiklen kunne ikke gives videre grundet manglende internetforbindelse.

Denne funktion kræver Digital+

Med et Digital+ abonnement kan du give adgang til 5 låste artikler om måneden.

ALLEREDE ABONNENT?  LOG IND

Denne funktion kræver Digital+

Med et abonnement kan du lave din egen læseliste og læse artiklerne, når det passer dig.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke tilføjes til læselisten, grundet en teknisk fejl.

Forsøg igen senere.

Del artiklen
Relevant for andre?
Del artiklen på sociale medier.

Du kan ikke logge ind

Vi har i øjeblikket problemer med vores loginsystem, men vi har sørget for, at du har adgang til alt vores indhold, imens vi arbejder på sagen. Forsøg at logge ind igen senere. Vi beklager ulejligheden.

Du kan ikke logge ud

Vi har i øjeblikket problemer med vores loginsystem, og derfor kan vi ikke logge dig ud. Forsøg igen senere. Vi beklager ulejligheden.