Boligvækst og balance mellem hovedbyer og landsbyer

Efter ministerbesøget 9. august kan vi endnu en gang slå fast, at boligvæksten nord for Lading ikke bliver forhindret af en motortrafikvej.
Med den udvikling, der er i Fajstrup og Lading med de nye udstykninger Sydmarken og Nordmarken, samt endnu en planlagt udstykning, vil der blive rigtig mange nye borgere og børn i Lading området og dermed måske flere, end der kan være i klasserne i Søndervangskolen.
Jeg ved, byrådet har haft høring om ændring af skoledistrikter for at tilføre flere elever til Korsholm Skole. Det lyder meget fornuftigt at få balance i elevantallet til kommunens skoler, så klasserne får en passende størrelse. Jeg ser også, at man kun vil tilføre børn fra Skjoldelev og ikke de omkringliggende områder, men det vil måske være en god ide at tænke længere frem i tiden, over hvordan børnetallet udvikler sig.
Jeg læser også, at der er børnehaver, der har for få børn, og nogle der har for mange. Har man tænkt på børnehaven Lærkereden både med hensyn til plads og kultur i forbindelse med den kraftige udvikling, byen og området har fået indenfor de seneste par år?
I Lading Sogn, som udgør cirka 1250 borgere i de omtalte områder, er der mange børn og voksne af anden etnisk oprindelse, som også har et andet behov fra personalet til deres integration i lokalsamfundet.
Jeg vil kæmpe for, at udviklingen tilgodeser alle slags borgere, unge som ældre, og sikre mig, at der bliver fulgt op på udviklingen med en god balance mellem hovedbyer og landsbyer.
Mød mig i valgkampen og lad os drøfte mulighederne.