Debat: Ungespots - for hvem?

»Som borger i Rønde har jeg fulgt debatten om udviklingen af Rønde Bypark, og jeg skal her utvetydigt tilslutte mig gruppen af bekymrede borgere.
I mit perspektiv er det tvivlsomt, om vi dels får en attraktiv bypark til gavn for borgere og de nærmeste naboer, men også om en bypark med såkaldte Ungespots vil opleves attraktiv og understøttende for unge, der ønsker miljøer med givende og udviklende ungdomskultur?
Min erfaring fra mit professionelle virke med socialpædagogik er, at i de mindre provinsbyer, hvor man i god mening opfører eksempelvis shelters/bålhytter, bliver dette ofte steder som bruges til indtag og distribution/handel med euforiserende stoffer og som sådan understøtter ungdomskulturer som står for det diametralt modsatte af, hvad de fleste vel ønsker.
Disse steder er som sådan velkendte af SSP og nærpoliti - men som bekendt kommer politi/SSP kun forbi i tidsrummet klokken 10-15.
I vores lokale debat kan det derudover synes grænsende til det komiske - eller måske endda lettere arrogant - at de 2 fremmeste fortalere (Carsten Skivild og Erling Mikkelsen) selv bor på bekvem dejlig afstand af de ny ungemiljøer i Rønde Bypark. Da jeg selv bor i samme parcelhuskvarter som de 2 herrer - ja så burde jeg vel egentlig bare klappe af deres ihærdige indsats - så bliver det nemlig hverken jeg selv, Erling eller Carsten, der bliver naboer til disse vidunderlige Ungespots.«