Dette er et debatindlæg: Indlægget er udtryk for skribentens holdning. Alle holdninger om dit lokalsamfund, som kan udtrykkes inden for straffelovens og presseetikkens rammer, er velkomne. Du kan sende os din mening her.

Tak til Præstehaven

Min far er død. Det er forfærdeligt, og jeg savner ham meget.

Det der gør min sorg nemmere at komme igennem er min oplevelse af personalet på plejecenter Præstehaven i Hørning.

Min far blev ramt af en grim demenssygdom, der fratog ham talen og hæmmede hans krop fysisk, så han ikke kunne kommunikere med nogen bortset fra små glimt i øjet og et dejligt smil, når det lykkes at nå ind til ham.

Personalet på Præstehaven lykkedes at nå ind til ham, og han har på forunderlig vis formået at nå ind til dem.

Jeg og hele min familie har oplevet en varm og kærlig behandling, og en oprigtig følelse af at min far var afholdt og godt og værdigt behandlet af de personer, som passede ham.

Jeg og hele min familie har oplevet en varm og kærlig behandling, og en oprigtig følelse af at min far var afholdt og godt og værdigt behandlet af de personer, som passede ham.

I dagene op til hans død har jeg oplevet en plejer, som kommer ind og er helt tæt på min far for at sige farvel, og hun forsøger at skjule hendes tårer imens hun hurtigt går mod døren. Jeg har oplevet en plejer som kommer ind på hendes fridag for at sige farvel. Jeg kan se hun er ked af det og jeg går hen for at trøste hende og hun hulker i mine arme, og vi græder sammen.

Jeg har oplevet plejere, der putter min far og fortæller og viser hvordan de pjatter med ham og griner med ham. Jeg har oplevet den meget erfarne plejer, som fortæller at min far var noget særligt, og den helt nye som med glimt i øjet fortæller at hun synes min far er helt speciel. Jeg har oplevet den stille type som igen og igen kommer og spørger om hun kan hjælpe os med noget, og jeg har oplevet den glade type som med sin personlighed spreder glæde og varme.

Præstehavens håndtering af min far og støtte til os som familie i den svære tid har været helt uvurderlig.

Tak til jer alle sammen – i har hjulpet os godt igennem denne uge, og i er et flot eksempel på jeres erhverv.

Hov, det her indhold benytter cookies

På denne plads ville vi rigtig gerne have vist dig indholdet, men det kan vi desværre ikke, da du har fravalgt cookies. Vil du se indholdet skal du acceptere Marketing og Statistik, det gør du her: opdater dit samtykke.

Giv adgang til en ven

Hver måned kan du give adgang til 5 låste artikler.
Du har givet 0 ud af 0 låste artikler.

Giv artiklen via:

Modtageren kan frit læse artiklen uden at logge ind.

Du kan ikke give flere artikler

Næste kalendermåned kan du give adgang til 5 nye artikler.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke gives videre grundet en teknisk fejl.

Ingen internetforbindelse

Artiklen kunne ikke gives videre grundet manglende internetforbindelse.

Denne funktion kræver Digital+

Med et Digital+ abonnement kan du give adgang til 5 låste artikler om måneden.

ALLEREDE ABONNENT?  LOG IND

Denne funktion kræver Digital+

Med et abonnement kan du lave din egen læseliste og læse artiklerne, når det passer dig.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke tilføjes til læselisten, grundet en teknisk fejl.

Forsøg igen senere.

Del artiklen
Relevant for andre?
Del artiklen på sociale medier.

Du kan ikke logge ind

Vi har i øjeblikket problemer med vores loginsystem, men vi har sørget for, at du har adgang til alt vores indhold, imens vi arbejder på sagen. Forsøg at logge ind igen senere. Vi beklager ulejligheden.

Du kan ikke logge ud

Vi har i øjeblikket problemer med vores loginsystem, og derfor kan vi ikke logge dig ud. Forsøg igen senere. Vi beklager ulejligheden.