Tak til Præstehaven
Min far er død. Det er forfærdeligt, og jeg savner ham meget.
Det der gør min sorg nemmere at komme igennem er min oplevelse af personalet på plejecenter Præstehaven i Hørning.
Min far blev ramt af en grim demenssygdom, der fratog ham talen og hæmmede hans krop fysisk, så han ikke kunne kommunikere med nogen bortset fra små glimt i øjet og et dejligt smil, når det lykkes at nå ind til ham.
Personalet på Præstehaven lykkedes at nå ind til ham, og han har på forunderlig vis formået at nå ind til dem.
Jeg og hele min familie har oplevet en varm og kærlig behandling, og en oprigtig følelse af at min far var afholdt og godt og værdigt behandlet af de personer, som passede ham.
Jeg og hele min familie har oplevet en varm og kærlig behandling, og en oprigtig følelse af at min far var afholdt og godt og værdigt behandlet af de personer, som passede ham.
I dagene op til hans død har jeg oplevet en plejer, som kommer ind og er helt tæt på min far for at sige farvel, og hun forsøger at skjule hendes tårer imens hun hurtigt går mod døren. Jeg har oplevet en plejer som kommer ind på hendes fridag for at sige farvel. Jeg kan se hun er ked af det og jeg går hen for at trøste hende og hun hulker i mine arme, og vi græder sammen.
Jeg har oplevet plejere, der putter min far og fortæller og viser hvordan de pjatter med ham og griner med ham. Jeg har oplevet den meget erfarne plejer, som fortæller at min far var noget særligt, og den helt nye som med glimt i øjet fortæller at hun synes min far er helt speciel. Jeg har oplevet den stille type som igen og igen kommer og spørger om hun kan hjælpe os med noget, og jeg har oplevet den glade type som med sin personlighed spreder glæde og varme.
Præstehavens håndtering af min far og støtte til os som familie i den svære tid har været helt uvurderlig.
Tak til jer alle sammen – i har hjulpet os godt igennem denne uge, og i er et flot eksempel på jeres erhverv.