Kommunen bør ikke dømme padeltennis ude

Jeg forstår simpelthen ikke, hvorfor byrådspolitikerne i Favrskov helt konsekvent dømmer padeltennis ude. Hvis et projekt dufter bare en smule af den populære sportsgren, så smækkes kassen i. Det sker helt per automatik, erkendte formanden for fritids- og kulturudvalget her i avisen forleden. Her fortalte flere frivillige foreninger, hvordan de har fået afslag på støtte til padelprojekter, selv om der stadig var kommunale kroner til rådighed i Favrskovs fritidspulje. Vi taler projekter, som foreningerne selv har rejst store beløb til at medfinansiere, hvilket understreger en stor grad af seriøsitet.
Det er da sørgeligt, hvis det er byrådspolitikernes sportslige præferencer, der er udslagsgivende for, hvad de frivillige foreninger kan have på programmet.
Favrskovs modstand står i skærende kontrast til, hvordan man i vores nabokommuner behandler padel ligeværdigt med andre sportsgrene. Jeg taler ikke for, at Favrskov Kommune skal være verdens padel-mekka med kommunale baner på hvert gadehjørne. Jeg taler derimod for, at padel behandles på lige vilkår med alle mulige andre sportsgrene, når ansøgninger behandles. Ansøgningerne skal ikke bare arkiveres lodret i den kommunale papirkurv, fordi der står padel på.
Jeg er med på, at private aktører skal have rig mulighed for at etablere kommercielle padelbaner. Det har de i dag, og det vil de også have, selv om padel bliver en foreningssport i Favrskov. Hvis det skal være den generelle holdning, at frivillige foreninger ikke må have noget på programmet, som private aktører kan tjene på, kommer vi godt nok til at stå med et fattigt foreningsliv i Favrskov.