Vred Kirstine Bille: Hverken jeg eller mine byrådskolleger er levebrødspolitikere
Den tidligere Syddjurs borgmester og borgmesterkandidat for SF til KV21 vil ikke høre tale om, at hun eller andre byrådskolleger er levebrødspolitikere. Det skriver hun i en tråd på Facebook, hvor hun af en debattør er blevet beskyldt for netop at være 'bare levebrødspolitiker'.
»Kære Søren, jeg vil være glad, hvis du ville definere, hvad en levebrødspolitiker er i lokalpolitik? Der er kun en fuldtidsansat politiker, og det er borgmesteren. Jeg passer da selv et arbejde ved siden af med at uddanne fremtidens håndværkere på Viden Djurs!«
Sådan skriver en tydeligvis vred og fortørnet SFs borgmesterkandidat Kirstine Bille i en tråd på Adresseavisens Facebookprofil.
Jeg ville elske, at der kom flere yngre kræfter til. Men måske er det ikke så attraktivt at stille op til politik, når man kan læse kommentarer som denne om siddende politikere.
Det er Adresseavisens artikel »KV21: Stegger eller Bille? Enhedslisten har ikke besluttet sig.«, som har fået mange debattører til at give deres mening til kende.
Den pågældende Søren er Søren Hyldgaard Poulsen, som jævnligt kommenterer lokalpolitik på Adresseavisens Facebookprofil.
Han får læst teksten af Kirstine Bille:
»Mine kolleger i byrådet knokler for at skabe en god kommune, hver fra deres udgangspunkt. Unge såvel som ældre. Nogle bidrager med årelang erfaring - nogle med nye ideer!
Jeg ville elske, at der kom flere yngre kræfter til. Men måske er det ikke så attraktivt at stille op til politik, når man kan læse kommentarer som denne om siddende politikere.
Jeg ville også elske, hvis Facebook-opslag blev brugt til debat med os politikere om vores holdninger og visioner i stedet for »vurderinger« på baggrund af myter og synsninger. De fleste af os har faktisk meldt os under fanerne i lokalpolitik, fordi vi vil noget med det. Fordi vi tror på fællesskabet og samtalen om løsningerne.
Og bare så I ikke er i tvivl, så er jeg klar til at fortsætte mit arbejde for at finde de bedste rød-grønne løsninger for Syddjurs Kommune. Med respekt for andre holdninger i byrådet. Jeg påtager mig gerne en rolle i ledelsen, og ellers bidrager jeg bare med det jeg kan, og det jeg tror på.«
32 har liket Kirstine Billes svar.
Søren Hyldgaard Poulsen er ikke vendt tilbage med et modsvar.