Dette er et debatindlæg: Indlægget er udtryk for skribentens holdning. Alle holdninger om dit lokalsamfund, som kan udtrykkes inden for straffelovens og presseetikkens rammer, er velkomne. Du kan sende os din mening her.

Vred Kirstine Bille: Hverken jeg eller mine byrådskolleger er levebrødspolitikere

Den tidligere Syddjurs borgmester og borgmesterkandidat for SF til KV21 vil ikke høre tale om, at hun eller andre byrådskolleger er levebrødspolitikere. Det skriver hun i en tråd på Facebook, hvor hun af en debattør er blevet beskyldt for netop at være 'bare levebrødspolitiker'.

Artiklens øverste billede
Kirstine Bille beder debattør om at definere, hvad en levebrødspolitiker er efter, at han har beskyldt hende for at være en sådan størrelse. Arkivfoto

»Kære Søren, jeg vil være glad, hvis du ville definere, hvad en levebrødspolitiker er i lokalpolitik? Der er kun en fuldtidsansat politiker, og det er borgmesteren. Jeg passer da selv et arbejde ved siden af med at uddanne fremtidens håndværkere på Viden Djurs!«

Sådan skriver en tydeligvis vred og fortørnet SFs borgmesterkandidat Kirstine Bille i en tråd på Adresseavisens Facebookprofil.

Jeg ville elske, at der kom flere yngre kræfter til. Men måske er det ikke så attraktivt at stille op til politik, når man kan læse kommentarer som denne om siddende politikere.

Kirstine Bille

Det er Adresseavisens artikel »KV21: Stegger eller Bille? Enhedslisten har ikke besluttet sig.«, som har fået mange debattører til at give deres mening til kende.

Den pågældende Søren er Søren Hyldgaard Poulsen, som jævnligt kommenterer lokalpolitik på Adresseavisens Facebookprofil.

Han får læst teksten af Kirstine Bille:

»Mine kolleger i byrådet knokler for at skabe en god kommune, hver fra deres udgangspunkt. Unge såvel som ældre. Nogle bidrager med årelang erfaring - nogle med nye ideer!

Jeg ville elske, at der kom flere yngre kræfter til. Men måske er det ikke så attraktivt at stille op til politik, når man kan læse kommentarer som denne om siddende politikere.

Jeg ville også elske, hvis Facebook-opslag blev brugt til debat med os politikere om vores holdninger og visioner i stedet for »vurderinger« på baggrund af myter og synsninger. De fleste af os har faktisk meldt os under fanerne i lokalpolitik, fordi vi vil noget med det. Fordi vi tror på fællesskabet og samtalen om løsningerne.

Og bare så I ikke er i tvivl, så er jeg klar til at fortsætte mit arbejde for at finde de bedste rød-grønne løsninger for Syddjurs Kommune. Med respekt for andre holdninger i byrådet. Jeg påtager mig gerne en rolle i ledelsen, og ellers bidrager jeg bare med det jeg kan, og det jeg tror på.«

32 har liket Kirstine Billes svar.

Søren Hyldgaard Poulsen er ikke vendt tilbage med et modsvar.

Giv adgang til en ven

Hver måned kan du give adgang til 5 låste artikler.
Du har givet 0 ud af 0 låste artikler.

Giv artiklen via:

Modtageren kan frit læse artiklen uden at logge ind.

Du kan ikke give flere artikler

Næste kalendermåned kan du give adgang til 5 nye artikler.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke gives videre grundet en teknisk fejl.

Ingen internetforbindelse

Artiklen kunne ikke gives videre grundet manglende internetforbindelse.

Denne funktion kræver Digital+

Med et Digital+ abonnement kan du give adgang til 5 låste artikler om måneden.

ALLEREDE ABONNENT?  LOG IND

Denne funktion kræver Digital+

Med et abonnement kan du lave din egen læseliste og læse artiklerne, når det passer dig.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke tilføjes til læselisten, grundet en teknisk fejl.

Forsøg igen senere.

Del artiklen
Relevant for andre?
Del artiklen på sociale medier.

Du kan ikke logge ind

Vi har i øjeblikket problemer med vores loginsystem, men vi har sørget for, at du har adgang til alt vores indhold, imens vi arbejder på sagen. Forsøg at logge ind igen senere. Vi beklager ulejligheden.

Du kan ikke logge ud

Vi har i øjeblikket problemer med vores loginsystem, og derfor kan vi ikke logge dig ud. Forsøg igen senere. Vi beklager ulejligheden.