Dette er et debatindlæg: Indlægget er udtryk for skribentens holdning. Alle holdninger om dit lokalsamfund, som kan udtrykkes inden for straffelovens og presseetikkens rammer, er velkomne. Du kan sende os din mening her.

Borgerservice light!

Artiklens øverste billede
Carsten Bach. Foto: Presse

“Vi er kun Borgerservice light!”

Det var beskeden, da jeg i sidste uge var en tur forbi borgerservice i Galten. Jeg skulle have aktiveret min datters NemID, hvilket ikke er helt så lige til, som jeg troede det ville være i Skanderborg Kommune 3.0. I hvert fald ikke når man som jeg bor uden for Fælleden i Skanderborg.

Det er selvfølgelig ikke Galten Biblioteks personales skyld, at de kun er “light”, og derfor kun kan udføre udvalgte serviceopgaver, den beslutning er truffet et andet sted…

Men hvad er ellers “light” uden for Fælleden? Skatteprocenten er i hvert fald ikke, og så skal servicen vel heller ikke være light.

Spørgsmålet fristes jeg derfor til at stille Byrådet og den Socialdemokratiske borgmester!

Derfor må jeg bare sige ingen light, samme service, mindre socialdemokrat.

Specielt fordi jeg også kan forstå, at hvis man bor i Galten-Skovby området og har børn, der skal passes i et kommunalt tilbud, ja så kan man risikere nærmest at skulle helt til Skanderborg. Nu er min datter 15 år og behøver ikke pasning, men hun kan ikke klare sig uden et NemID…

Det problem løser vi med en enkelt tur til Fælleden i Skanderborg, men i forhold til børnepasning så er det hver dag, man skal på langfart!

Skulle jeg blive Borgmester for HELE Skanderborg Kommune næste år, er der ingen ansatte, der længere skal sige, “vi er kun light”, så vil der gælde den samme service i hele kommunen og for alle kommunens borgere.

Jeg frygter, at vi kun kan se toppen af isbjerget, og at Socialdemokraterne er godt på vej til at gøre områderne uden for Skanderborg til “kommune light”.

Derfor må jeg bare sige ingen light, samme service, mindre socialdemokrat.

Hov, det her indhold benytter cookies

På denne plads ville vi rigtig gerne have vist dig indholdet, men det kan vi desværre ikke, da du har fravalgt cookies. Vil du se indholdet skal du acceptere Marketing og Statistik, det gør du her: opdater dit samtykke.

Giv adgang til en ven

Hver måned kan du give adgang til 5 låste artikler.
Du har givet 0 ud af 0 låste artikler.

Giv artiklen via:

Modtageren kan frit læse artiklen uden at logge ind.

Du kan ikke give flere artikler

Næste kalendermåned kan du give adgang til 5 nye artikler.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke gives videre grundet en teknisk fejl.

Ingen internetforbindelse

Artiklen kunne ikke gives videre grundet manglende internetforbindelse.

Denne funktion kræver Digital+

Med et Digital+ abonnement kan du give adgang til 5 låste artikler om måneden.

ALLEREDE ABONNENT?  LOG IND

Denne funktion kræver Digital+

Med et abonnement kan du lave din egen læseliste og læse artiklerne, når det passer dig.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke tilføjes til læselisten, grundet en teknisk fejl.

Forsøg igen senere.

Del artiklen
Relevant for andre?
Del artiklen på sociale medier.

Du kan ikke logge ind

Vi har i øjeblikket problemer med vores loginsystem, men vi har sørget for, at du har adgang til alt vores indhold, imens vi arbejder på sagen. Forsøg at logge ind igen senere. Vi beklager ulejligheden.

Du kan ikke logge ud

Vi har i øjeblikket problemer med vores loginsystem, og derfor kan vi ikke logge dig ud. Forsøg igen senere. Vi beklager ulejligheden.