Dette er et debatindlæg: Indlægget er udtryk for skribentens holdning. Alle holdninger om dit lokalsamfund, som kan udtrykkes inden for straffelovens og presseetikkens rammer, er velkomne. Du kan sende os din mening her.

Massive trafikale problemer i og omkring Ebeltoft

Artiklens øverste billede
Genrefoto.

Der mangler tilsyneladende vilje til at byrådet får gjort noget effektivt ved disse problemer.

Hvis man nærlæser Bekendtgørelse nr. 1633 af 20/12 - 2017 vedrørende anvendelse af vejafmærkning, finder man at færdselspolitiet har den overordnede myndighed vedrørende anvisning af regulerende foranstaltninger til forøgelse af færdselssikkerheden og nedsættelse af trafikstøj ved hjælp af fartbegrænsning.

Altså må byrådet henvende sig til politietaten, og bede om at færdselspolitiet forklarer Vejdirektoratet, at der SKAL etableres trafiklys ved Nøset for blandt andet at øge færdselssikkerheden, og nedsætte CO2 emissionen og hjælpe med en fornuftigere regulering af trafikken på dette sted.

Da byrådet har ladt det sydlige Ebeltoft i stikken hvad angår trafikstøj og færdselssikkerhed, er det på tide, at byrådet af nøjagtigt de samme årsager, får færdselspolitiet til at kræve Vejdirektoratets forståelse for, at byskilt ved lystbådehavnen er anbragt fuldstændigt hovedløst for tæt på byen.

Det er en enestående, hårdtslående molbohistorie, at der ikke for længst er gjort noget ved disse problemer.

Skiltet skal stå før Østerallés udmunding i Færgehavnen. Her begynder bymæssig bebyggelse ifølge myndighedernes definition af samme.

Ovenstående skal også ses i lyset af en markant forøgelse af trafikken inden for de sidste par år.

Med hensyn til den tunge trafik, der helt skandaløst kører gennem Ebeltoft ad Strandvejen, bør rundkørslen ved Nørreport - Nørreallé opdateres, så stedet kan håndtere, at tung trafik kører denne vej til industrikvarteret.

Det er en enestående, hårdtslående molbohistorie, at der ikke for længst er gjort noget ved disse problemer.

Hvis man hvad angår trafikstøj, f.eks nærlæser en redegørelse/hvidbog udfærdiget af ingeniørfirmaet Rambøll og Vejdirektoratets egen undersøgelse af de problemer for megen trafikstøj afstedkommer, opdager man, at de afledte konsekvenser er yderst alvorlige, og koster samfundet enorme summer.

Hvor alvorligt problemet med CO2 emissionen er, står vel lysende klart for os alle.

Hov, det her indhold benytter cookies

På denne plads ville vi rigtig gerne have vist dig indholdet, men det kan vi desværre ikke, da du har fravalgt cookies. Vil du se indholdet skal du acceptere Marketing og Statistik, det gør du her: opdater dit samtykke.

Giv adgang til en ven

Hver måned kan du give adgang til 5 låste artikler.
Du har givet 0 ud af 0 låste artikler.

Giv artiklen via:

Modtageren kan frit læse artiklen uden at logge ind.

Du kan ikke give flere artikler

Næste kalendermåned kan du give adgang til 5 nye artikler.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke gives videre grundet en teknisk fejl.

Ingen internetforbindelse

Artiklen kunne ikke gives videre grundet manglende internetforbindelse.

Denne funktion kræver Digital+

Med et Digital+ abonnement kan du give adgang til 5 låste artikler om måneden.

ALLEREDE ABONNENT?  LOG IND

Denne funktion kræver Digital+

Med et abonnement kan du lave din egen læseliste og læse artiklerne, når det passer dig.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke tilføjes til læselisten, grundet en teknisk fejl.

Forsøg igen senere.

Del artiklen
Relevant for andre?
Del artiklen på sociale medier.

Du kan ikke logge ind

Vi har i øjeblikket problemer med vores loginsystem, men vi har sørget for, at du har adgang til alt vores indhold, imens vi arbejder på sagen. Forsøg at logge ind igen senere. Vi beklager ulejligheden.

Du kan ikke logge ud

Vi har i øjeblikket problemer med vores loginsystem, og derfor kan vi ikke logge dig ud. Forsøg igen senere. Vi beklager ulejligheden.