”Det er hul i hovedet”
Politikerne på Christiansborg har tænkt sig at gøre alvor af at vedtage en anlægslov for en ny jernbane mellem Hovedgård og Hasselager, hvor der er risiko for at forurene en grundvandsressoire, der forsyner Danmarks anden største by med 10 pct. af dens drikkevand?
Regeringen og dens støttepartier vil nu gennemføre en ny jernbane fra Hovedgård til Hasselager, som en del af Togfondens 2. del og Timeplanen.
Jeg synes, det er ’hul i hovedet’ at bruge 4,7 milliarder skattekroner på en ca. 24 km lang jernbane for at sparre rejsetid på 4½-5 minutter.
Jeg synes, det er ’hul i hovedet’ at bruge 4,7 milliarder skattekroner på en ca. 24 km lang jernbane for at sparre rejsetid på 4½-5 minutter.
Der kan laves en jernbane på 12 km i trafikkorridoren langs E 45 vest om Aarhus, der sparer 15½ minut i rejsetid. Den krydser den kommende jernbane fra Aarhus til Silkeborg, som lige er vedtaget i trafikforliget ’infrastrukturplan 2035’. Beregningerne er foretaget af Banedanmark.
Ifølge andre beregninger fra Banedanmark kan der opsamles 4,3 millioner flere passagerer om året i Skanderborg, end ved at lave en ny jernbane mellem Hovedgård og Hasselager.
Kære politikere brug dog skattekronerne mere fornuftigt end ved at lave prestigeprojekter.
Synes du også, at jernbanen skal ud langs E45 så, skriv under på: www.skrivunder.net/sporjyllanddk .