Dette er et debatindlæg: Indlægget er udtryk for skribentens holdning. Alle holdninger om dit lokalsamfund, som kan udtrykkes inden for straffelovens og presseetikkens rammer, er velkomne. Du kan sende os din mening her.

”Det er hul i hovedet”

Artiklens øverste billede
Arkivfoto: Wulff

Politikerne på Christiansborg har tænkt sig at gøre alvor af at vedtage en anlægslov for en ny jernbane mellem Hovedgård og Hasselager, hvor der er risiko for at forurene en grundvandsressoire, der forsyner Danmarks anden største by med 10 pct. af dens drikkevand?

Regeringen og dens støttepartier vil nu gennemføre en ny jernbane fra Hovedgård til Hasselager, som en del af Togfondens 2. del og Timeplanen.

Jeg synes, det er ’hul i hovedet’ at bruge 4,7 milliarder skattekroner på en ca. 24 km lang jernbane for at sparre rejsetid på 4½-5 minutter. 

Jørgen Christensen, Solbjerg

Jeg synes, det er ’hul i hovedet’ at bruge 4,7 milliarder skattekroner på en ca. 24 km lang jernbane for at sparre rejsetid på 4½-5 minutter.

Der kan laves en jernbane på 12 km i trafikkorridoren langs E 45 vest om Aarhus, der sparer 15½ minut i rejsetid. Den krydser den kommende jernbane fra Aarhus til Silkeborg, som lige er vedtaget i trafikforliget ’infrastrukturplan 2035’. Beregningerne er foretaget af Banedanmark.

Ifølge andre beregninger fra Banedanmark kan der opsamles 4,3 millioner flere passagerer om året i Skanderborg, end ved at lave en ny jernbane mellem Hovedgård og Hasselager.

Kære politikere brug dog skattekronerne mere fornuftigt end ved at lave prestigeprojekter.

Synes du også, at jernbanen skal ud langs E45 så, skriv under på: www.skrivunder.net/sporjyllanddk .


Giv adgang til en ven

Hver måned kan du give adgang til 5 låste artikler.
Du har givet 0 ud af 0 låste artikler.

Giv artiklen via:

Modtageren kan frit læse artiklen uden at logge ind.

Du kan ikke give flere artikler

Næste kalendermåned kan du give adgang til 5 nye artikler.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke gives videre grundet en teknisk fejl.

Ingen internetforbindelse

Artiklen kunne ikke gives videre grundet manglende internetforbindelse.

Denne funktion kræver Digital+

Med et Digital+ abonnement kan du give adgang til 5 låste artikler om måneden.

ALLEREDE ABONNENT?  LOG IND

Denne funktion kræver Digital+

Med et abonnement kan du lave din egen læseliste og læse artiklerne, når det passer dig.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke tilføjes til læselisten, grundet en teknisk fejl.

Forsøg igen senere.

Del artiklen
Relevant for andre?
Del artiklen på sociale medier.

Du kan ikke logge ind

Vi har i øjeblikket problemer med vores loginsystem, men vi har sørget for, at du har adgang til alt vores indhold, imens vi arbejder på sagen. Forsøg at logge ind igen senere. Vi beklager ulejligheden.

Du kan ikke logge ud

Vi har i øjeblikket problemer med vores loginsystem, og derfor kan vi ikke logge dig ud. Forsøg igen senere. Vi beklager ulejligheden.