Selvfølgelig skal syrerne sendes hjem, hvis det er muligt

SF, Radikale og Enhedslisten har nu i et stykke tid kørt en kampagne for at få afsporet den påtænkte hjemsendelse af nogle af de syriske flygtninge i Danmark. Argumenterne er de sædvanlige om at det ikke er sikkert for flygtningene, og at de alle sammen bidrager utroligt meget til det danske samfund.
Jeg vil gerne opfordre til at man udviser tillid til de danske udlændingemyndigheder, og at man lader dem gøre deres arbejde i henhold til gældende lovgivning. Jeg vil også gerne stilfærdigt gøre opmærksom på, at ifølge opgørelsen fra Finansministeriet 2018 så koster hver syrisk flygtning netto det danske samfund 224.000,- kr om året, i øvrigt over dobbelt så meget som for eksempel en flygtning fra Irak.
Jeg vil gerne opfordre til at man udviser tillid til de danske udlændingemyndigheder, og at man lader dem gøre deres arbejde i henhold til gældende lovgivning.
Penge som sikkert bliver taget fra de svageste i det danske samfund, de grupper som de ovennævnte partier tidligere støttede. Og ja, Syrien er da helt sikkert et usikkert samfund, men der lever dog trods alt stadig 17 millioner mennesker i landet, mennesker som ikke har haft råd til at betale en menneskesmugler, for at komme til Danmark.
Til sidst vil jeg gerne opfordre debattørerne fra de ovennævnte partier til at undlade at bruge ord som hjerteløse, umenneskelige, kolde og lignende betegnelser for deres modstandere. Personligt bliver jeg ofte mistænksom, når mennesker der bruger den slags betegnelser om andre mennesker, for at vise hvor humanistiske de selv er.