Dette er et debatindlæg: Indlægget er udtryk for skribentens holdning. Alle holdninger om dit lokalsamfund, som kan udtrykkes inden for straffelovens og presseetikkens rammer, er velkomne. Du kan sende os din mening her.

Debat: Der er fortsat en kamp, der skal kæmpes for Djursland

At vente 9-10 år til at vi har en 2+1 løsning for motortrafikvejen, er alt for lang tid, og man kan frygte at fremtidige trafikpolitiske aftaler vil forsinke yderligere, og derfor vil vi arbejde for at få fremmet investeringerne på Djursland.

Artiklens øverste billede
Arkivfoto 

Der er mange gode takter i den trafikpolitiske aftale, som samtlige af Folketingets partier blev enige i mandag morgen. Milde gaver fra Christiansborg skal man tage med kyshånd, den slags falder nemlig sjældent i Djurslands muld, som tilfældet er med den trafikpolitiske aftale.

En anden glædelig nyhed er, at det langt om længe er gået op for et enigt Folketing, at landdistrikterne, også de mellemstore provinsbyer, ikke kan betjenes alene af kollektiv trafik. Vi har brug for et veludbygget vejnet af god kvalitet, hvis også Djurslands borgere skal kunne komme til og fra arbejde.

Længe har vi her på Djursland sukket efter en udbedring af 80’érnes fejlplanlægning af motortrafikvejen. Den bedste af alle løsninger er naturligvis en motorvej, som linjeføringen af vejen i dag også er lavet til, og gerne helt til Grenå, men træerne vokser som bekendt ikke ind i himlen. Og derfor er en planlagt 2+1 løsning, i det eksisterende tracé, den næstbedste løsning.

Hvis der skal hældes lidt malurt i bærgeret, må det være timing og det forhold, at vi med en aftale, der strækker sig langt ind i næste årti, ikke har fundet en varig løsning for de trafikale problemer fra Grenå Havn, der med den stigende aktivitet på havnen, kræver en væsentlig bedre løsning, end forholdene byder borgerne på Djursland i dag. Her er der fortsat en kamp, der skal kæmpes for Djursland.

At vente 9-10 år til at vi har en 2+1 løsning for motortrafikvejen, er alt for lang tid, og man kan frygte at fremtidige trafikpolitiske aftaler vil forsinke yderligere, og derfor vil vi arbejde for at få fremmet investeringerne på Djursland.

Hov, det her indhold benytter cookies

På denne plads ville vi rigtig gerne have vist dig indholdet, men det kan vi desværre ikke, da du har fravalgt cookies. Vil du se indholdet skal du acceptere Marketing og Statistik, det gør du her: opdater dit samtykke.

Giv adgang til en ven

Hver måned kan du give adgang til 5 låste artikler.
Du har givet 0 ud af 0 låste artikler.

Giv artiklen via:

Modtageren kan frit læse artiklen uden at logge ind.

Du kan ikke give flere artikler

Næste kalendermåned kan du give adgang til 5 nye artikler.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke gives videre grundet en teknisk fejl.

Ingen internetforbindelse

Artiklen kunne ikke gives videre grundet manglende internetforbindelse.

Denne funktion kræver Digital+

Med et Digital+ abonnement kan du give adgang til 5 låste artikler om måneden.

ALLEREDE ABONNENT?  LOG IND

Denne funktion kræver Digital+

Med et abonnement kan du lave din egen læseliste og læse artiklerne, når det passer dig.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke tilføjes til læselisten, grundet en teknisk fejl.

Forsøg igen senere.

Del artiklen
Relevant for andre?
Del artiklen på sociale medier.

Du kan ikke logge ind

Vi har i øjeblikket problemer med vores loginsystem, men vi har sørget for, at du har adgang til alt vores indhold, imens vi arbejder på sagen. Forsøg at logge ind igen senere. Vi beklager ulejligheden.

Du kan ikke logge ud

Vi har i øjeblikket problemer med vores loginsystem, og derfor kan vi ikke logge dig ud. Forsøg igen senere. Vi beklager ulejligheden.