Politikerne skal holde nallerne fra Lilleåparken

Lilleåparken er Hadstens grønne oase. Her leger børnene, motionisterne får sved på panden, hundene luftes, og her hygges og festes til det årlige Lilleåmarked. Sådan bør det blive ved med at være, hvis det står til mig.
Lige nu kører der en debat om, hvorvidt der skal bygges i Lilleåparken. Forskellige muligheder nævnes: Nyt plejecenter, ældreboliger eller punkthuse på op til fem etager.
Parken er et grønt bælte, der binder byen sammen. Den betyder så meget for så mange, og vi skal ikke lade mursten og asfalt begrænse deres muligheder for at bruge parken.
Jeg mener slet ikke, at der skal bygges i Lilleåparken. Så enkelt kan det siges. Parken er et grønt bælte, der binder byen sammen. Den betyder så meget for så mange, og vi skal ikke lade mursten og asfalt begrænse deres muligheder for at bruge parken. Der er mange byer, som er grønne af misundelse på Hadsten over, at man har en så fantastisk park i bymidten. Jeg ved godt, at tilhængerne af byggeri i Lilleåparken siger, at det kun er en del af parken, man vil bygge i. Ja, sådan er det i første omgang. Næste gang nogen mener, de har fået en genial idé, kan der snuppes en ny bid af parken. Det er virkelig en glidebane, som vi absolut ikke bør begive os ud på.
Nogle ældre vil gerne bo centralt, så de kan tage del i benytte bylivet. Andre ældre vil gerne bo mere fredeligt. Det bør være muligt at opfylde begge ønsker uden at tage en stor bid af Lilleåparken.
Jeg er stor tilhænger af udvikling, men det skal være en udvikling, der balancerer og tager forskellige hensyn. Ender man med at bygge fem etager høje punkthuse i Lilleåparken, hvilket byrådet tidligere har givet grønt lys til i en midtbyplan, kommer byggeriet til at stå som et monument for dårlig byplanlægning. Jeg synes, vi i andre byer har set, hvor galt det kan gå, når der bygges højt de forkerte steder.