Dette er et debatindlæg: Indlægget er udtryk for skribentens holdning. Alle holdninger om dit lokalsamfund, som kan udtrykkes inden for straffelovens og presseetikkens rammer, er velkomne. Du kan sende os din mening her.

Debat: Er der en voksen til stede?

Artiklens øverste billede

Det har i det seneste års tid ikke været muligt at holde offentlige møder, hvor vælgerne har kunnet orientere sig om de enkelte kommunalpolitikeres holdning til, hvad der planlægges i lokal­områderne. I mit lokalområde er der planer om at lave en større solcellepark. Den vil omkranse en del af min by, Ålsrode, og der er flere dele af projekt­beskrivelsen, som kan undre mig.

Så vi, der eventuelt kan få vores lokalområde radikalt ændret, ved stadig ikke hvem af kandidaterne, vi skal stemme på til næste kommunalvalg.

Niels Holm Larsen

Den 10. maj sendte jeg derfor nogle spørgsmål til kommunalpolitikerne, som jeg gerne vil høre deres mening om. Uden den viden kan det være svært at beslutte, hvem jeg skal stemme på til efteråret. Jeg sendte ligeledes spørgsmålene til Grenaa Bladet, så også bladets læserne kunne have mulighed for at høre politikernes svar.

Den eneste, som indtil nu har reageret på min henvendelse, er Ulf Harbo fra Enhedslisten, - og tak skal du have for det.

Jeg er flere gange blevet spurgt af Grenaaborgere, om jeg har fået nogle svar på de stillede spørgsmål. Men de øvrige af vore lokale politikere har ikke benyttet muligheden for at fortælle vælgerne om deres holdninger til de gennemgribende forandringer, som store solcelleparker vil forårsage i vores natur her i Norddjurs, hvis de bliver gennemført. Så vi, der eventuelt kan få vores lokalområde radikalt ændret, ved stadig ikke hvem af kandidaterne, vi skal stemme på til næste kommunalvalg. Vi må håbe på, at det i efterårets løb kan blive holdt offentlige møder, så vi kan få spørgsmålene vedrørende vores fremtid besvaret.

Og så må vi håbe på, at der til den tid dukker nogle voksne politikere op, som tør fortælle om deres holdninger til solcelleplanlægningen i Norddjurs Kommune.

Giv adgang til en ven

Hver måned kan du give adgang til 5 låste artikler.
Du har givet 0 ud af 0 låste artikler.

Giv artiklen via:

Modtageren kan frit læse artiklen uden at logge ind.

Du kan ikke give flere artikler

Næste kalendermåned kan du give adgang til 5 nye artikler.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke gives videre grundet en teknisk fejl.

Ingen internetforbindelse

Artiklen kunne ikke gives videre grundet manglende internetforbindelse.

Denne funktion kræver Digital+

Med et Digital+ abonnement kan du give adgang til 5 låste artikler om måneden.

ALLEREDE ABONNENT?  LOG IND

Denne funktion kræver Digital+

Med et abonnement kan du lave din egen læseliste og læse artiklerne, når det passer dig.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke tilføjes til læselisten, grundet en teknisk fejl.

Forsøg igen senere.

Del artiklen
Relevant for andre?
Del artiklen på sociale medier.

Du kan ikke logge ind

Vi har i øjeblikket problemer med vores loginsystem, men vi har sørget for, at du har adgang til alt vores indhold, imens vi arbejder på sagen. Forsøg at logge ind igen senere. Vi beklager ulejligheden.

Du kan ikke logge ud

Vi har i øjeblikket problemer med vores loginsystem, og derfor kan vi ikke logge dig ud. Forsøg igen senere. Vi beklager ulejligheden.