Bilka tager kunderne med på råd
Det skal være nemmere at handle ind i Bilka
"Kunderne har været superglade for, at vi har udvidet vores åbningstider, og at vi har indført, at der maksimalt må være 2 i køen ved kasserne."
Det fortæller Bilka Vejles varehuschef Henrik Sødequist på baggrund af, at varehuset i Vejle hver måned laver exit polls, hvor de spørger 400 af deres kunder om forskellige ting. Varehuset laver desuden kundeinterviewsaftener, hvor de går mere i dybden med spørgsmål.
"Ombygningen af butikken er egentlig en forlængelse af de udvidede åbningstider og kortere køer ved kassen. Det handler om, at du som kunde selv skal træffe dit valg," siger varehuschefen med henvisning til, kunderne fremover ikke behøver at tage hele turen rundt i Bilka, hvis man kun kommer for at købe aftensmad. De nye selvscanningskasser er et andet eksempel på, at kunderne selv kan bestemme, om de ønsker betjening eller selvbetjening.
"Alt hvad vi foretager os, handler om at gøre det nemmere for både kunderne og medarbejderne. Og så skal det være profitabelt. Vi driver jo en forretning."