Patientskole evalueret

Kursisterne på Sundheds- og Patientskolen i Grenaa forbedrer deres sundhed, men har svært ved at fastholde de gode vaner, når kursusforløbet slutter.
Det viser den afsluttende evaluering af projektet.
Formålet med skolen er at styrke kroniske patienters sundhed og livskvalitet, for på den måde at spare penge i sundhedsvæsenet.
Det går godt med de gode sunde vaner de første seks måneder, men for en del er det svært at fastholde dem efter 1-4 år.
I løbet af de seks måneder sker der også en markant fysisk forbedring, den falder også, men ligger efter 1-4 år dog stadig over udgangspunktet.
Den psykiske forbedring er til gengæld steget en smule.
På baggrund af evalueringen anbefales det, at Sundheds- og Patientskolen videreføres og videreudvikles.

Giv adgang til en ven

Hver måned kan du give adgang til 5 låste artikler.
Du har givet 0 ud af 0 låste artikler.

Giv artiklen via:

Modtageren kan frit læse artiklen uden at logge ind.

Du kan ikke give flere artikler

Næste kalendermåned kan du give adgang til 5 nye artikler.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke gives videre grundet en teknisk fejl.

Ingen internetforbindelse

Artiklen kunne ikke gives videre grundet manglende internetforbindelse.

Denne funktion kræver Digital+

Med et Digital+ abonnement kan du give adgang til 5 låste artikler om måneden.

ALLEREDE ABONNENT?  LOG IND

Denne funktion kræver Digital+

Med et abonnement kan du lave din egen læseliste og læse artiklerne, når det passer dig.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke tilføjes til læselisten, grundet en teknisk fejl.

Forsøg igen senere.

Del artiklen
Relevant for andre?
Del artiklen på sociale medier.

Du kan ikke logge ind

Vi har i øjeblikket problemer med vores loginsystem, men vi har sørget for, at du har adgang til alt vores indhold, imens vi arbejder på sagen. Forsøg at logge ind igen senere. Vi beklager ulejligheden.

Du kan ikke logge ud

Vi har i øjeblikket problemer med vores loginsystem, og derfor kan vi ikke logge dig ud. Forsøg igen senere. Vi beklager ulejligheden.