Massive investeringer i infrastruktur
Vælgerne har god grund til at være skeptiske over for overbudspolitik under valgkampen, men er antallet af overbud udtryk for samme antal dårlige samvittigheder ?
Sjælland og Storkøbenhavn tegner sig lige nu for et historisk højt niveau af de anlægsinveste-ringer i infrastrukturen, som Folketinget og regeringen har været med til at fremme. Femern Bælt, jernbane, mortorveje og omfartsveje er vedtaget, under planlægning eller konstruktion.
Og det kan ikke gå stærkt nok, for når væksten kommer tilbage, skal det være slut med flaskehalse af denne slags i et moderne samfund som det danske.
Men jeg kan ikke lade være med at reflektere over mine medkandidaters overbudspolitik. Ny bro fra Kalundborg til Aarhus. Ny motorvej nord / syd på Sjælland. Sagde nogen højhastigheds-tog?
Det kan ikke være rigtig og seriøs trafik- og anlægspolitik at dele ud af milde gaver og løfter i 100 mia. klassen, når folketingspolitikere gang på gang skal trækkes hen til kassen med de glemte løfter mellem valgene, og når tørken i pengekassen melder sig som en overraskelse.
Investeringer i infrastruktur skal ske løbende og på forkant med samfundsudviklingen. De skal ikke ses som nødvendige onder eller muligheder for profilering, når snoren skal klippes. De skal ses som politikerforpligtelse – også når der skal vedligeholdes.
Jeg tror, at det, vi er vidner til lige nu, er en omgang dårlig samvittighed blandt nogle folketingspolitikere, der ikke har udnyttet deres indflydelse på dette område.
Jeg melder mig klar under fanerne hos Trafikmafiaen på Sjælland , som loyal kæmper for bedre infrastruktur og gøende vagthund når mine medkandidater får hukommelsessvigt eller bliver lejlighedsvis handlingslammede efter valget . Kampen for en bedre infrastruktur skal ske kontinuerligt og ikke kun under valgkampen.