Fremgang for S-togene uden betalingsring

S-togene i hovedstadsområdet har opnået en stor passagerfremgang. Dette skyldes især, at det er blevet gratis at medbringe cykler. Fremgangen er også størst på linje B, hvor der er indsat ombyggede S-tog med endnu mere plads til cykler. Dette er både positivt for den kollektive trafik, trængslen i København, og for folkesundheden ved at flere bruger kombinationen af cykler og tog.
 
DSB S-tog har været rigtig gode til at komme med andre nye initiativer, som også har trukket passagerer til ad frivillighedens vej. Folk har tilvalgt S-toget, fordi det er et attraktivt alternativ. Ikke fordi de er tvunget til det.
 
Et andet godt eksempel herpå er S-tog om natten, som jeg selv agiterede for gennem facebook og breve til DSBs daværende administrerende direktør Søren Eriksen. Metroen var startet med at køre i døgndrift i foråret i 2009, og DSB S-tog startede med S-tog om natten i weekenderne ved udgangen af 2009. Det har også været et stort løft for unge og andre, som nyder en glad aften i byen.
 
Lad os derfor sørge for at S-togene og andre dele af den kollektive trafik bliver attraktiv i sig selv i stedet for at indføre en straf til bilisterne i form af en betalingsring. Jeg tror på gulerødden, hvor S & SF tror på stokkemetoder.

Giv adgang til en ven

Hver måned kan du give adgang til 5 låste artikler.
Du har givet 0 ud af 0 låste artikler.

Giv artiklen via:

Modtageren kan frit læse artiklen uden at logge ind.

Du kan ikke give flere artikler

Næste kalendermåned kan du give adgang til 5 nye artikler.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke gives videre grundet en teknisk fejl.

Ingen internetforbindelse

Artiklen kunne ikke gives videre grundet manglende internetforbindelse.

Denne funktion kræver Digital+

Med et Digital+ abonnement kan du give adgang til 5 låste artikler om måneden.

ALLEREDE ABONNENT?  LOG IND

Denne funktion kræver Digital+

Med et abonnement kan du lave din egen læseliste og læse artiklerne, når det passer dig.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke tilføjes til læselisten, grundet en teknisk fejl.

Forsøg igen senere.

Del artiklen
Relevant for andre?
Del artiklen på sociale medier.

Du kan ikke logge ind

Vi har i øjeblikket problemer med vores loginsystem, men vi har sørget for, at du har adgang til alt vores indhold, imens vi arbejder på sagen. Forsøg at logge ind igen senere. Vi beklager ulejligheden.

Du kan ikke logge ud

Vi har i øjeblikket problemer med vores loginsystem, og derfor kan vi ikke logge dig ud. Forsøg igen senere. Vi beklager ulejligheden.