Toyota udråbt som mest miljørigtige virksomhed

Artiklens øverste billede
Solcelle hos Toyota i Valenciennes. (Pressefoto).

MOTOR: Toyota lægger sig helt i front som den virksomhed, der har den mest miljørigtige profil. Det viser en ny rapport udgivet af den anerkendte internationale konsulentvirksomhed Interbrand.

I rapporten sammenholder man forskellige virksomheders miljømæssige engagement med over 10.000 forbrugeres personlige opfattelse af virksomhedernes grønne profil.

Rapporten fra Interbrand fremhæver Toyota som et lysende eksempel på, hvordan man som virksomhed prioriterer miljøet højt samtidig med, at man på en meningsfuld måde også inddrager folk rundt omkring i verden i forskellige miljøforhold.

Toyota har nemlig fuld fokus på miljøet i alle henseender. I marts i år offentliggjorde den japanske bilgigant således en stor global vision med det formål, at man målrettet går efter at reducere udledningen af CO2 lige fra produktionen på bilfabrikkerne til salget hos forhandlerne.

Toyota stræber desuden også efter at bevare naturens ressourcer gennem genbrug og generelt ved at udføre sine aktiviteter i harmoni med naturen.

Ifølge rapporten bidrager Toyotas fuld hybridteknologi i særlig grad til virksomhedens stærke miljørigtige profil hos forbrugerne. Siden introduktionen i 1997 af verdens første hybridbil Toyota Prius, der kører på en kombination af el og benzin, har bilmærkerne Toyota og Lexus på verdensplan samlet beriget folk med over 3,2 mio. hybridbiler.

Fuld fokus på bæredygtig mobilitet

I 2010 introducerede Toyota den kompakte Toyota Auris med fuld hybridteknologi, mens Toyota Prius-familien inden længe bliver udvidet med verdens første 7-personers hybridbil med navnet Prius+ samt med den intelligente elbil Toyota Prius Plug-in Hybrid – næste store milepæl i Toyotas fokus på bæredygtig mobilitet. Den mest solgte Toyota i Europa – Toyota Yaris – kommer desuden i en hybridversion i 2012.

Toyota arbejder på flere andre områder også for at sikre en bæredygtig drift. For nylig har verdens største bilproducent således opsat en kæmpe væg med indbyggede solceller på bilfabrikken i nordfranske Valenciennes.

Derudover er der også opsat solcellepaneler på bilfabrikken i England, ligesom Toyota også er i gang med at opføre to vindmøller ved sit store udviklings- og logistikcenter i Zeebrügge i Belgien.

Læs mere om rapporten ”Best Global Green Brands”, der udråber Toyota som den mest miljørigtige virksomhed i verden, på www.interbrand.com og www.interbrand.com/en/news-room/press-releases/2011-07-26-7a7aeea.aspx.

pm

Giv adgang til en ven

Hver måned kan du give adgang til 5 låste artikler.
Du har givet 0 ud af 0 låste artikler.

Giv artiklen via:

Modtageren kan frit læse artiklen uden at logge ind.

Du kan ikke give flere artikler

Næste kalendermåned kan du give adgang til 5 nye artikler.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke gives videre grundet en teknisk fejl.

Ingen internetforbindelse

Artiklen kunne ikke gives videre grundet manglende internetforbindelse.

Denne funktion kræver Digital+

Med et Digital+ abonnement kan du give adgang til 5 låste artikler om måneden.

ALLEREDE ABONNENT?  LOG IND

Denne funktion kræver Digital+

Med et abonnement kan du lave din egen læseliste og læse artiklerne, når det passer dig.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke tilføjes til læselisten, grundet en teknisk fejl.

Forsøg igen senere.

Del artiklen
Relevant for andre?
Del artiklen på sociale medier.

Du kan ikke logge ind

Vi har i øjeblikket problemer med vores loginsystem, men vi har sørget for, at du har adgang til alt vores indhold, imens vi arbejder på sagen. Forsøg at logge ind igen senere. Vi beklager ulejligheden.

Du kan ikke logge ud

Vi har i øjeblikket problemer med vores loginsystem, og derfor kan vi ikke logge dig ud. Forsøg igen senere. Vi beklager ulejligheden.