Lokale virksomheder slår dørene op
Fest for vækstkultur og iværksættere byder alle interesserede indenfor
Den 17. november har lokale Ishøj-virksomheder muligheden for at slå dørene op og vise virksomheden frem. Det sker som en del af et døgn, hvor virksomheder i hele regionen fejrer iværksætter- og vækstkulturen
Ishøj Kommune opfordrer virksomhederne til at tage del i kampagnen.
”Det er vores ambition, at virksomhederne og de ildsjæle, der driver dem, i et døgn har alles opmærksomhed. Vi håber på, at rigtig mange vil gribe chancen for at invitere en bred skare af nysgerrige gæster indenfor og vise virksomheden frem på en ny måde.” Sådan siger Anja Vorm Andersen, erhvervskonsulent i Ishøj Kommune, der står bag åbent-hus døgnet sammen med Væksthus Hovedstadsregionen og de andre kommuner i regionen.
Fejring af iværksætterånden
Kampagnen, der hedder 24:TUREN, skal fejre iværksætter- og vækstkulturen og fremhæve hele vækstlaget af virksomheder, der blandt andet står for en tredjedel af de nye job, der bliver skabt i Danmark hvert år.
”De mennesker, der skaber vækstvirksomheder, har brug for omgivelsernes forståelse for og anerkendelse af deres resultater,” siger Marlene Haugaard, direktør i Væksthus Hovedstadsregionen, og hun fortsætter; ”vi har som samfund brug for deres mod og de succeser, de skaber. I Danmark er det her med at have skabt en succesfuld virksomhed, ikke noget vi skilter med, men det vil vi forsøge at få virksomhederne til at gøre den 17. november.”
Rundvisning hos lokale virksomheder
Ingen virksomhed er for lille til at deltage i 24:TUREN, branchen er underordnet, og om virksomheden er beliggende i eller uden for erhvervsområderne i Ishøj spiller heller ingen rolle.
Det, som tæller, er lysten til at vise frem, og give inspiration og mod til andre, der har interesse i at drive virksomhed. Hr. og fru. Danmark, de unge talenter fra uddannelsesinstitutionerne, iværksætterspirene, der selv går rundt med en god forretningsidé, kunderne, kollegerne, naboerne og familien. Det er alle dem arrangørerne vil invitere indenfor. For eksempel til en fortælling om virksomhedens historie, en præsentation af et nyt produkt eller en rundvisning i produktionen.
Bred markedsføring og nye kontakter
”Rammerne er frie, og vi håber, at virksomhederne vil dele noget af det, de brænder for, og at de samtidig griber chancen for at holde åbent uden for normal åbningstid, så gæsterne for eksempel kan opleve en tidlig morgen eller sen aftenrundvisning,” fortæller Anja Vorm Andersen.
Ved at deltage i 24:TUREN får virksomhederne muligheden for at markedsføre sig bredt, få kontakt til nye talenter, nye relationer til samarbejdspartnere og vise venner og familie, hvor de bruger en stor del af deres vågne timer. Og de bliver en del af en stor, positiv begivenhed med fokus på iværksætter- og vækstkulturen.
Interesserede virksomheder kan tilmelde sig 24:TUREN på Væksthusets hjemmeside: www.vhhr.dk eller ved at kontakte Ishøj Erhvervskontor