Festival-chefer til Mallorca

Turen tager intet fra foreningerne, forklarer talskvinde Christina Bilde

Artiklens øverste billede
Festivalens talskvinde Christina Bilde forsikrer, at pengene til Mallorca-turen er givet godt ud. Der er noget kulturelt og socialt udviklende i at komme helt væk fra sin dagligdag. Derfor går turen til udlandet, forklarer hun.

Roskilde Festivals ledelse og en lang række medarbejdere tager senere i september på personaletur til Mallorca. Med det formål at diskutere temaet: Udvikling af Roskildegruppens strategi fremover.

Talskvinde Christina Bilde afviser, at turen for i alt 48 personer til ferieøen udhuler overskuddet på godt 10 millioner kr til foreningerne.

Regningen for rejse, opholdet og fortæringen har intet at gøre med de penge, som Foreningen Roskilde Festival tjente i sommer på at arrangere den velkendte Roskilde Festival. Og som ifølge festivalens formålsparagraf skal uddeles til velgørende formål.

Turen til det spanske ferie-mekka ligger nemlig i den del af festivalens struktur, der hedder Roskilde Kulturservice, forklarer Christina Bilde.

Det er privat

- Roskilde Kulturservice er en privat virksomhed, siger hun til Roskilde Avis.

- Den er del af Roskildegruppen, som er en gruppe af virksomheder, der er opstået omkring Roskilde Festival. Roskilde Kulturservice er administrationsselskabet i gruppen.

Turen, som løber over tre og en halv dag, fungerer både som samlet efteruddannelse og personaleudvikling og som teambuilding.

- Den har således både fagligt, kulturelt og socialt indhold. Der er mødepligt, og der afsættes typisk omkring to og en halv dag til fagligt arbejde og en dag til kultur og social aktivitet, oplyser talskvinden videre.

Et blik ned ad en af handelsgaderne under festivalen i sommer. Foreningernes del af kagen berøres ikke af personaleturen til Mallorca.

Prisen er hemmelig

Christina Bilde ønsker ikke at oplyse, hvad det koster at gennemføre turen. Men siger i stedet:

- Vi mener, at midlerne er godt givet ud. Vi er meget afhængige af medarbejdere, der kender og forstår “Roskilde-måden”.

- Om pengene kan bruges bedre, skal således ikke blandes sammen med Roskilde Festival, men er alene et spørgsmål om, hvordan man vælger at prioritere personaleudvikling og efteruddannelse i en virksomhed.

Personaleturen er i øvrigt ikke en ny idé, men noget man indførte for cirka 10 år.

- Sidste år var vi i Athen, oplyser Bilde.

Giv adgang til en ven

Hver måned kan du give adgang til 5 låste artikler.
Du har givet 0 ud af 0 låste artikler.

Giv artiklen via:

Modtageren kan frit læse artiklen uden at logge ind.

Du kan ikke give flere artikler

Næste kalendermåned kan du give adgang til 5 nye artikler.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke gives videre grundet en teknisk fejl.

Ingen internetforbindelse

Artiklen kunne ikke gives videre grundet manglende internetforbindelse.

Denne funktion kræver Digital+

Med et Digital+ abonnement kan du give adgang til 5 låste artikler om måneden.

ALLEREDE ABONNENT?  LOG IND

Denne funktion kræver Digital+

Med et abonnement kan du lave din egen læseliste og læse artiklerne, når det passer dig.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke tilføjes til læselisten, grundet en teknisk fejl.

Forsøg igen senere.

Del artiklen
Relevant for andre?
Del artiklen på sociale medier.

Du kan ikke logge ind

Vi har i øjeblikket problemer med vores loginsystem, men vi har sørget for, at du har adgang til alt vores indhold, imens vi arbejder på sagen. Forsøg at logge ind igen senere. Vi beklager ulejligheden.

Du kan ikke logge ud

Vi har i øjeblikket problemer med vores loginsystem, og derfor kan vi ikke logge dig ud. Forsøg igen senere. Vi beklager ulejligheden.