Flemming futter for fuld damp

Venstres folketingsmedlem i Roskilde lover flere tog - med trækkraft af trafikministeren

Artiklens øverste billede
Venstres lokale kandidat, Flemming Damgaard Larsen, fik på Roskilde station hjælp af trafikminister Hans Chr. Schmidt og det unge byrådsmedlem Mads Thomsen, der sammen med andre VU'ere delte valgmateriale ud til de rejsende. (Foto: Erling J.)

Venstres nuværende folketingsmedlem i Roskilde, Flemming 'Fut' Damgaard Larsen, der har fået sit tilnavn, fordi han går så meget op i togtrafikken til og fra byen, fik onsdag ekstra trækkraft af partifællens, trafikminister Hans Chr. Schmidt. Denne ankom i ministerbil til stationen for at støtte ideen om bedre kollektiv trafik og roste Damgaards ihærdige indsats som trafikordfører. Som bekendt har et flertal i Folketinget - uden Damgaards stemme - vedtaget, at hovedjernbanelinjen i Danmark fra 2018 skal gå forbi Kemisk Værk i Køge og ikke gennem Roskilde. - Derfor vil jeg nu arbejde for, at der i fremtiden stadig er ic-tog og som noget nyt også lyntog, der stopper her, siger Flemming Damgaard. Når de både kan køre over Køge og Roskilde, er der jo bedre tid og plads til, at de kan standse hos os. - Dernæst må vi også bruge den forøgede kapacitet til at få flere tog fra Roskilde mod København, så pendlerne ikke mere skal stop op i overfyldte vogne i myldretiden.

Plads i København

Hidtil har Københavns Hovedbanegård været en en hindring, fordi der ikke var plads til flere tog ved perronerne. Med en ny linje over Køge bliver det problem ikke mindre. Men her tror Flemming Damgaard også på en løsning ved at sende alle S-togene ind til to perroner - fremfor som nu til fire. - Roskilde er i dag den station udenfor København med flest rejsende. Det er den tredjestørste i landet, efter Nørreport og Hovedbanegården. Derfor skal vi sørge for en bedre betjening til de mange passagerer herfra, lover Venstre-kanidaten. Hans Chr. Schmidt fremhævede Damgaards indsats for at ændre beslutningsgangen, når de store afgørelser om trafikken i Danmark skal træffes. - Tidligere var det først eksperterne, der kom med et forslag. Nu spørger vi brugerne, inden planerne udarbejdes i detaljer, sagde Schmidt, som også garanterede aldrig mere at købe noget, der bare minder om IC4-tog. tk

Giv adgang til en ven

Hver måned kan du give adgang til 5 låste artikler.
Du har givet 0 ud af 0 låste artikler.

Giv artiklen via:

Modtageren kan frit læse artiklen uden at logge ind.

Du kan ikke give flere artikler

Næste kalendermåned kan du give adgang til 5 nye artikler.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke gives videre grundet en teknisk fejl.

Ingen internetforbindelse

Artiklen kunne ikke gives videre grundet manglende internetforbindelse.

Denne funktion kræver Digital+

Med et Digital+ abonnement kan du give adgang til 5 låste artikler om måneden.

ALLEREDE ABONNENT?  LOG IND

Denne funktion kræver Digital+

Med et abonnement kan du lave din egen læseliste og læse artiklerne, når det passer dig.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke tilføjes til læselisten, grundet en teknisk fejl.

Forsøg igen senere.

Del artiklen
Relevant for andre?
Del artiklen på sociale medier.

Du kan ikke logge ind

Vi har i øjeblikket problemer med vores loginsystem, men vi har sørget for, at du har adgang til alt vores indhold, imens vi arbejder på sagen. Forsøg at logge ind igen senere. Vi beklager ulejligheden.

Du kan ikke logge ud

Vi har i øjeblikket problemer med vores loginsystem, og derfor kan vi ikke logge dig ud. Forsøg igen senere. Vi beklager ulejligheden.