Damgaard på Ro’s Torv

Artiklens øverste billede
Den lokale venstremand i folketinget Flemming Damgaard Larsen har været på Ro's Torv for at få et indblik i detailhandlens vilkår. Her er han på besøg i Müllers Guldsmedje, hvor han fik en snak med en ansat (t.h.) og direktør Line Bech (midt) fra Danske Guldsmede.

Roskildes lokale folketingsmedlem og forbrugerordfører for Venstre Flemming Damgaard Larsen mødte i sidste uge en del af Roskildes detailhandel. Det skete da han var på besøg på Ro’s Torv. Besøget skete i samarbejde med Dansk Erhverv. Formålet med besøget var at få et større indblik i detailhandlens udfordringer og i deres indsats for at sikre gode forbrugerforhold og tilfredse kunder.
- Det har været en yderst informativ dag, hvor jeg har fået et meget bedre billede af, hvor de konkrete udfordringer ligger gemt for detailhandlen, siger forbrugerordfører Flemming Damgaard Larsen.
- Det er vigtigt ikke kun at belyse forbrugernes udfordringer, men også virksomhedernes. De gode og trygge forhold skal gå begge veje. Det giver den største tillid og vil styrke både forbrugerne og de seriøse virksomheder.

Klare regler

Venstres forbrugerordfører Flemming Damgaard Larsen glæder sig over initiativet med Dansk Erhverv, men også over at der er et fælles fokus på større gennemsigtighed fra både detailhandlen og forbrugersiden. Det var butikker som Müllers Guldsmedje, Matas og Fona, som fik besøg og som greb muligheden til at præsenterer Roskildes lokale folketingsmedlem og forbrugerordfører for de udfordringer, de møder i det daglige.
- Langt de fleste virksomheder er seriøse og arbejder målrettet for at skabe gode forhold for deres kunder. Det er positivt og er med til at skabe tillid. Men netop fordi vi har så mange gode og seriøse virksomheder, der tager deres del af ansvaret, skal vi også lytte til dem og tage deres ufordringer alvorligt, siger forbrugerordfører Flemming Damgaard Larsen.
- Dialog er en god måde til at få indblik i de udfordringer f.eks. detailhandlen står overfor. Vi må ikke glemme, at det ikke kun er forbrugerne der udsættes for urimeligheder.
- Det er nogle af disse urimeligheder, vi skal til livs. Forbrugerreglerne skal gavne forbrugerne, men samtidig give virksomhederne nogle klare spilleregler, de kan holde sig til og skabe en fair konkurrence mellem virksomhederne, siger Flemming Damgaard Larsen.

Giv adgang til en ven

Hver måned kan du give adgang til 5 låste artikler.
Du har givet 0 ud af 0 låste artikler.

Giv artiklen via:

Modtageren kan frit læse artiklen uden at logge ind.

Du kan ikke give flere artikler

Næste kalendermåned kan du give adgang til 5 nye artikler.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke gives videre grundet en teknisk fejl.

Ingen internetforbindelse

Artiklen kunne ikke gives videre grundet manglende internetforbindelse.

Denne funktion kræver Digital+

Med et Digital+ abonnement kan du give adgang til 5 låste artikler om måneden.

ALLEREDE ABONNENT?  LOG IND

Denne funktion kræver Digital+

Med et abonnement kan du lave din egen læseliste og læse artiklerne, når det passer dig.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke tilføjes til læselisten, grundet en teknisk fejl.

Forsøg igen senere.

Del artiklen
Relevant for andre?
Del artiklen på sociale medier.

Du kan ikke logge ind

Vi har i øjeblikket problemer med vores loginsystem, men vi har sørget for, at du har adgang til alt vores indhold, imens vi arbejder på sagen. Forsøg at logge ind igen senere. Vi beklager ulejligheden.

Du kan ikke logge ud

Vi har i øjeblikket problemer med vores loginsystem, og derfor kan vi ikke logge dig ud. Forsøg igen senere. Vi beklager ulejligheden.