Der er hjælp at hente
Det er - ifølge en pressemeddelelse fra Hvidovre Kommune - desværre forkert opfattet: - De 80 procent ældre, der har en computer, kan jeg ikke finde i vores kanalstrategi, siger leder af borgerservicecentret, Margit Halberg og tilføjer, at kommunen ikke har og derfor ikke benytter sig af nogen præcis opgørelse over, hvor mange ældre i Hvidovre, der har en computer... Samtidig opfordrer hun de bekymrede pensionistforeninger i Hvidovre til besindighed. Kommunens nye kanalstrategi betyder ikke, at borgerne ikke længere kan henvende sig personligt i Borgerservice-centret. Det vil fortsat være sådan, at de personer, der ikke kan klare sig selv på nettet, selvfølgelig kan komme på Rådhuset og få hjælp. - Ikke alle borgere er endnu klar eller trygge ved det digitale samfund, og det skal vi huske og respektere, hedder det i borgmesterens forord til kanalstrategien. Samtidig er medlemmer af både ældre- og handicapråd testpersoner for nye digitale tiltag, ligesom disse rådsmedlemmer vil kunne fungere som digitale ambassadører overfor de andre medlemmer af ældre- og handicapråd. Desuden kan Hvidovre-borgere, der ikke har egen computer derhjemme, kvit og frit - hedder det i pressemeddelelsen - gå på biblioteket og benytte computerne her. Biblioteket har endda et tilbagevendende tilbud internet-kurser.