Solrød Comets-ledere fik inspiration i Orlando
BASKETBALL
: Solrød Comets formand Henrik Sandberg og seniorleder Rune Larsen har netop været til et inspirationsmøde hos Orlando Magic fra NBA.
Ledende medarbejdere gennemgik, før og under NBA-kampen Orlando Magic-Detroit Pistons, hvordan Orlando Magic arbejder med deres fans og sponsorer. Hvordan skabes et succesfuldt underholdningsmiljø i basketball?
Det spørgsmål har været fremme i Solrød Comets i dets higen efter succes, at man ikke kun fokuserer på sportslig succes. Et møde med Orlando Magic var nærliggende, da det kunne kombineres med en forretningsrejse for de to basketball entusiaster.
De internationale kontakter som Solrød Comets har bygget op over mange år i Florida gjorde dette muligt. Shelly Driggers, som er manager for event og marketing, gennemgik Orlando Magics organisation og struktur på sponsor-, markedsførings- og underholdningsdelen.
- Vi fik også lov til at hilse på den eneste skandinaviske NBA-spiller, svenske Jonas Jerebko som spiller en stor rolle for Detroits hold. Vi deltog også i det tekniske møde omkring afviklingen af de mange underholdningsindslag som finder sted i forbindelse med en NBA-kamp. I forbindelse med det tekniske møde, var vi sammen med bl.a. Orlando Magics maskot "Stuff", cheerleaderchefen, speakere, TV-ledelsen m.fl., fortæller Rune Larsen.
Ideer og inspiration blev rask væk uddelt af Orlando Magic og alle spørgsmål blev besvaret, samt en stor gennemgang af deres arena med fordele og ulemper.
- Jeg har allerede set en masse NBA-kampe, men mange informationer som vi fik, var en stærk eye-opener. Selvfølgelig skal det lige koges ned til Solrød Comets format, der er forskel på at afvikle kampe med 17.000 tilskuere og 100, men rigtigt mange ting kan overføres til vores organisation. Vi kan kun sige stor tak til general manager Otis Smith og eventmanager Shelly Driggers for de mange værdifulde informationer vi har fået, som kan hjælpe os fremad, fortæller formand Henrik Sandberg.
En af forskellene imellem sport i USA og Danmark er bl.a. at leverandørerne til idrætsfasciliteter samtidig støtter brugerne.
F.eks. sælges et sodavandsprodukt i cafeteriaet, så er de samtidig sponsorer på et højt plan hos sporten.
Solrød Comets vil allerede til de næste hjemmekampe arbejde med nogle af de mange ideer som Orlando Magic har givet dem.
Solrød Comets spiller på hjemmebane næste gang søndag den 7. marts kl.18.00 mod topholdet Værløse.