Regionstog oplever stor tilfredshed blandt kunderne
Det nye sjællandske togselskab, Regionstog, der står for lokalbanerne i Region Sjælland, kan notere et flot resultat i en ny kundetilfredshedsundersøgelse.
TRAFIK
: De fire lokalbaner: Østbanen, Lollandsbanen, Tølløsebanen og Odsherredsbanen, der til sammen udgør Regionstog, får fine karakterer blandt sine passagerer.
Det dokumenterer den første kundetilfredshedsundersøgelse i det nye togselskab, efter at 1.200 kunder, fordelt med 300 på hver banestrækning, i efteråret blev spurgt til en lang række forhold omkring deres togrejse.
Den samlede kundetilfredshed på en skala fra 0 til 5 når således op på 4,11.
Nemt at kontakte Regionstog
Muligheden for at kontakte Regionstog bedømmes rigtig positivt af kunderne med en score på 4,37, men også vedligeholdelsen, den udvendige rengøring samt trygheden i toget får topkarakterer.
- Den samlede karakter på 4,11 er rigtig flot. Ikke mindst når man tager i betragtning, at der er tale om et helt nyt selskab, hvor kunderne har skullet vænne sig til en række ændringer, fortæller områdechef i Trafikselskabet Movia, Lars Richter.
Han mener samtidig, at undersøgelsen giver et godt resultat for Regionstog at arbejde videre på, også når det handler om de forhold, hvor kundernes tilfredshed er knap så stor.
Forbedringer på vej
I første række samler kundernes utilfredshed sig om informationen på den pågældende station og forbindelsen til anden transport.
Imidlertid er der håb om snarlige forbedringer, da Regionstog for nylig har modtaget 7,2 millioner kroner fra Trafikstyrelsen i forlængelse af Folketingets store trafikaftale ”En Grøn Transportpolitik”.
Beløbet, som Regionstog selv dobler op, vil gå til et projekt, der skal øge fremkommeligheden, service og tryghed i togene og på stationerne.
pm