Regionstog oplever stor tilfredshed blandt kunderne

Det nye sjællandske togselskab, Regionstog, der står for lokalbanerne i Region Sjælland, kan notere et flot resultat i en ny kundetilfredshedsundersøgelse.

Artiklens øverste billede
Østbanen - en del af Lokalbanen - høster stadig større ros fra brugerne. (Pressefoto).

TRAFIK : De fire lokalbaner: Østbanen, Lollandsbanen, Tølløsebanen og Odsherredsbanen, der til sammen udgør Regionstog, får fine karakterer blandt sine passagerer.
Det dokumenterer den første kundetilfredshedsundersøgelse i det nye togselskab, efter at 1.200 kunder, fordelt med 300 på hver banestrækning, i efteråret blev spurgt til en lang række forhold omkring deres togrejse.
Den samlede kundetilfredshed på en skala fra 0 til 5 når således op på 4,11.

Nemt at kontakte Regionstog

Muligheden for at kontakte Regionstog bedømmes rigtig positivt af kunderne med en score på 4,37, men også vedligeholdelsen, den udvendige rengøring samt trygheden i toget får topkarakterer.
- Den samlede karakter på 4,11 er rigtig flot. Ikke mindst når man tager i betragtning, at der er tale om et helt nyt selskab, hvor kunderne har skullet vænne sig til en række ændringer, fortæller områdechef i Trafikselskabet Movia, Lars Richter.
Han mener samtidig, at undersøgelsen giver et godt resultat for Regionstog at arbejde videre på, også når det handler om de forhold, hvor kundernes tilfredshed er knap så stor.

Forbedringer på vej

I første række samler kundernes utilfredshed sig om informationen på den pågældende station og forbindelsen til anden transport.
Imidlertid er der håb om snarlige forbedringer, da Regionstog for nylig har modtaget 7,2 millioner kroner fra Trafikstyrelsen i forlængelse af Folketingets store trafikaftale ”En Grøn Transportpolitik”.
Beløbet, som Regionstog selv dobler op, vil gå til et projekt, der skal øge fremkommeligheden, service og tryghed i togene og på stationerne.
pm

Giv adgang til en ven

Hver måned kan du give adgang til 5 låste artikler.
Du har givet 0 ud af 0 låste artikler.

Giv artiklen via:

Modtageren kan frit læse artiklen uden at logge ind.

Du kan ikke give flere artikler

Næste kalendermåned kan du give adgang til 5 nye artikler.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke gives videre grundet en teknisk fejl.

Ingen internetforbindelse

Artiklen kunne ikke gives videre grundet manglende internetforbindelse.

Denne funktion kræver Digital+

Med et Digital+ abonnement kan du give adgang til 5 låste artikler om måneden.

ALLEREDE ABONNENT?  LOG IND

Denne funktion kræver Digital+

Med et abonnement kan du lave din egen læseliste og læse artiklerne, når det passer dig.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke tilføjes til læselisten, grundet en teknisk fejl.

Forsøg igen senere.

Del artiklen
Relevant for andre?
Del artiklen på sociale medier.

Du kan ikke logge ind

Vi har i øjeblikket problemer med vores loginsystem, men vi har sørget for, at du har adgang til alt vores indhold, imens vi arbejder på sagen. Forsøg at logge ind igen senere. Vi beklager ulejligheden.

Du kan ikke logge ud

Vi har i øjeblikket problemer med vores loginsystem, og derfor kan vi ikke logge dig ud. Forsøg igen senere. Vi beklager ulejligheden.