Fine karakterer til Movia Flextrafik

Artiklens øverste billede
(Pressefoto).

En stor brugerundersøgelse dokumenterer udbredt tilfredshed med de kørselsordninger, som Movia Flextrafik tilbyder.
Otte ud af ti brugere er tilfredse med Flextrafik, mens andelen af utilfredse kun er på ni procent. Det fremgår af en brugerundersøgelse, som Megafon har foretaget for Trafikselskabet Movia, der står bag Flextrafik.
I undersøgelsen, som blev gennemført i oktober og november 2009 med deltagelse af 640 personer, blev der blandt andet spurgt til opfattelsen af chaufførernes service, bestilling af ture samt vognenes tilstand.
Undersøgelsen viser, at den høje grad af tilfredshed især handler om, at Flextrafik henter og afleverer til tiden, og at chaufførerne er imødekommende og leverer høj service.

Tæt dialog

Administrerende direktør i Trafikselskabet Movia, Dorthe Nøhr Pedersen, er glad for brugernes flotte vurdering.
- Movia Flextrafik gør en stor indsats for at sikre så høj service og pålidelighed som muligt, og det er kun glædeligt, når så stor en del af brugerne oplever, at Flextrafik rent faktisk leverer et godt produkt, siger Dorthe Nøhr Pedersen.
En forklaring på brugerens tilfredshed er ikke mindst, at Movia Flextrafik er i en tæt dialog med de involverede vognmænd og taxi. Det indebærer blandt andet et obligatorisk uddannelsesforløb hos Movia for samtlige chauffører.

Forstærket indsats i 2010

Med brugerundersøgelsen har Movia Flextrafik også fået et grundlag for at forbedre sin service. Brugerundersøgelsen viser således, at der blandt kunderne er tvivl om, hvornår de skal reagere, og hvor de skal henvende sig, hvis vognen udebliver.
Movia Flextrafik vil i 2010 tage initiativ til forbedringer, så der vil være færre tilfælde, hvor brugerne venter unødigt længe på en vogn. Der vil således blive udarbejdet små informationskort på størrelse med kreditkort, der indeholder kontaktoplysninger, så kunderne altid vil kunne komme i kontakt med driftsvagten, hvis de oplever uregelmæssigheder.
Med kortet følger desuden de vigtigste informationer om margener for afhentning. Informationskortene vil blive distribueret til borgerne i de vogne, der kører for Flextrafik, og vil derudover være tilgængelige på offentlige steder, eksempelvis hos Borgerservice og på sygehuse.
pm

Giv adgang til en ven

Hver måned kan du give adgang til 5 låste artikler.
Du har givet 0 ud af 0 låste artikler.

Giv artiklen via:

Modtageren kan frit læse artiklen uden at logge ind.

Du kan ikke give flere artikler

Næste kalendermåned kan du give adgang til 5 nye artikler.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke gives videre grundet en teknisk fejl.

Ingen internetforbindelse

Artiklen kunne ikke gives videre grundet manglende internetforbindelse.

Denne funktion kræver Digital+

Med et Digital+ abonnement kan du give adgang til 5 låste artikler om måneden.

ALLEREDE ABONNENT?  LOG IND

Denne funktion kræver Digital+

Med et abonnement kan du lave din egen læseliste og læse artiklerne, når det passer dig.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke tilføjes til læselisten, grundet en teknisk fejl.

Forsøg igen senere.

Del artiklen
Relevant for andre?
Del artiklen på sociale medier.

Du kan ikke logge ind

Vi har i øjeblikket problemer med vores loginsystem, men vi har sørget for, at du har adgang til alt vores indhold, imens vi arbejder på sagen. Forsøg at logge ind igen senere. Vi beklager ulejligheden.

Du kan ikke logge ud

Vi har i øjeblikket problemer med vores loginsystem, og derfor kan vi ikke logge dig ud. Forsøg igen senere. Vi beklager ulejligheden.