Stevns kommune skal sætte klare mål for bedre service
Stevns kommune skal, som landets øvrige kommuner, fastlægge en kommunal kvalitetskontrakt inden den 1. juli 2010.
Formålet med kontrakten er at systematisere udviklingen inden for en række fokusområder ved at opstille nogle få klare og kvantificerbare målsætninger og løbende følge op på målene.
Kommunalbestyrelsen er forpligtet til hvert år at orientere borgerne om, hvor langt de er nået med at indfri de fastsatte mål.
- Kvalitetskontrakten forpligter os til at opstille klare mål, og den er et stærkt værktøj i arbejdet med at udvikle vores kvalitet og service til borgerne. Samtidig synliggør kvalitetskontrakten, hvilke politiske mål kommunalbestyrelsen arbejder hen mod, og den giver borgerne mulighed for at følge udviklingen gennem den årlige opfølgning, fortæller borgmester Poul Arne Nielsen.
Kvalitetskontrakten er en del af kommunens økonomiske mål- og rammestyring, som skal skabe sammenhæng mellem de mål, der er på den enkelte kommunale arbejdsplads og de mål, der er sat politisk.
Det gøres gennem en mål- og rammeaftale mellem kommunalbestyrelsen og de enkelte afdelinger og institutioner i Stevns kommune.
pm