¿Hav tålmodighed¿
Hvidovre Kommune er ved at skifte til nyt elektronisk journalsystem - men det tager tid
Når man som borger får hjælp fra eller kommunikerer med kommunen, bliver breve, personlige oplysninger osv. journaliseret på ¿sager¿. Sagerne bliver gemt både på papir og i et elektronisk system. Hvidovre Kommunes nuværende sags- og dokumenthåndteringssystem er forældet og går i disse dage ¿på pension¿. Det bliver erstattet med et nyt system, der vil gøre det nemmere at arbejde på tværs af forvaltninger og institutioner, give en bedre og mere sammenhængende service til borgerne. I foråret skal knap 800 medarbejdere i Hvidovre Kommune på kursus i det nye system; til efteråret skal yderligere ca. 1.200 kommunalt ansatte på skolebænken. - Vi har store forventninger til vores nye sags- og dokumenthåndteringssystem, men vi må bede borgerne om at være tålmodige med os i en periode, indtil systemet kører optimalt, siger direktør for Centralforvaltningen i Hvidovre Kommune, Gert S. Nelth. - I overgangen mellem det gamle og det nye system vil sagsbehandlingen ikke være helt som den plejer. Breve fra rådhuset vil se anderledes ud både i overgangsperioden og i det nye system, borgernes sager vil i det nye system blive registreret elektronisk i stedet for på papir, de politiske dagsordener vil heller ikke ligne sig selv, og der kan forekomme forsinkelser i sagsbehandlingen. De borgere, som henvender sig skriftligt i overgangsperioden, vil få et orienteringsbrev om den midlertidige løsning. Det nye system vil blive taget i brug, efterhånden som medarbejderne kommer fra kursus. De første kommunalt ansatte med ¿kørekort¿ til det nye sagssystem bliver uddannet den første uge i marts.