Danske Bank til Roskilde Festival
Danske Bank er Roskilde Festivals nye bank. Det medfører fornyelse af betalingsformerne på festivalen, lavere gebyrer og et samarbejde om corporate social responsibility (virksomhedernes sociale ansvar), fortæller parterne i en pressemeddelelse.
Og det forventes at at minimere den administrative arbejdstid for festivalens medarbejdere.
- Det er vigtigt for Roskilde Festival at samarbejde med en bank, som deltager aktivt i Roskildes lokalmiljø, men som også kan håndtere de meget voldsomme logistiske udfordringer, som vi har på Festivalpladsen i form af mobile hæveautomater, tonsvis af byttepenge og store mængder udenlandsk valuta., siger Roskilde Festivals direktør Henrik Rasmussen.
- Her er vi trygge ved Danske Bank, og vi tror, at banken også kan yde et højt serviceniveau over for vores mange deltagende foreninger.
I forbindelse med Roskilde Banks kollaps i 2008 blev Roskilde Festival automatisk kunde i Nordea – et samarbejde der langt hen ad vejen har været tilfredsstillende, men som nu erstattes af samarbejdet med Danske Bank.