Danske Bank – Bedre Bank
Finanskrisen kostede dyrt, også på bankens image - men en ”ny start” har ført banken godt på vej til at vinde det ”tabte” tilbage
BANKLØFT
: Ingen, som blot har fulgt en lille smule med i dagspressen og i nyheds-og aktualitetsudsendelserne i Radio-, TV og på "nettet", er i tvivl om at Danske Bank fik sin del af finanskrisen at mærke på egen krop.
- Ikke altid lige fortjent, understreger direktøren for den lokale afdeling Jan Kristoffersen, men det ændrer jo ikke ved, at vi har noget at råde bod på, i forholdet til vores mange kunder!
- Det har vi så valgt at gøre, og det er så den positive side af krisen, fortsætter han.
- Det er blevet til en ny start for hele organisationen, med det store samlede mål, at blive en "Bedre Bank". Farvel til image som ?arrogante slipsedyr?, og goddag til at ?mødes i øjenhøjde?.
Recepten
Alle er klar over, at det er en større sag at vende imaget for en bank af Danske Banks størrelse og kaliber, fastslår Jan Kristoffersen. - Vi har i Danske Bank erkendt, at det er ikke noget der kan klares ved hjælp af et par smarte reklamekampagner.
- Tilliden til de eksisterende og potentielle kunder skal genvindes, og det overordnede princip for projekt "Bedre Bank" er at ?vi gør det vi siger!?
- Og det vi "siger og gør" er bl.a. formuleret i 23 klare løfter til vores kunder, som vores kunder kan følge os op på hver eneste dag.
- Det er nemt at gå ind på Danske Banks hjemmeside og se, hvordan det går med udlevelsen af det enkelte løfte – holder vi hvad vi lover, eller er det ?varm luft??
Løfterne
De 23 løfter går på mange forskellige forhold, men alle med det formål at forbedre den enkelte kundes oplevelse af banken, bl.a. gennem øget fokus på den enkelte kundes situation, samt generelt større gennemsigtighed, forklarer Jan Kristoffersen videre.
Tilliden til rådgiverne skal bl.a. genopbygges ved at vores rådgivere ikke får bonus af de løsninger, som de rådgiver kunderne til at benytte sig af.
- Vi har også lovet at have stor fokus på kundetilfredsheden generelt. - I den forbindelse har vi tilknyttet en fast "kundetilfredshedschef" til organisationen, som har til opgave løbende at registrere om kundetilfredsheden har den opadgående retning, den skal have.
- Det giver mulighed for hurtigt at få korrigeret handlingerne, såfremt det måtte vise sig at der sker dyk i tilfredshedstallene.
- Vi har også lovet at højne kvaliteten af vores møder med kunderne, at have en gennemsigtig investeringsprofil, og være hurtigere generelt til at svare på henvendelser fra vore kunder, uanset hvordan henvendelsen sker.
Opfyldelsen
- Vi er gået målrettet efter at vise, hvor langt vi hele tiden er i processen med at opfylde de afgivne løfter, fortsætter Jan Kristoffersen.
På hjemmesiden kan man for hvert af de 23 løfter se opfyldelsesgraden af det enkelte løfte, og det er da med stolthed og glæde, at vi kan konstatere at 11 af de 23 løfter er opfyldt 100%, mens opfyldelsesgraden ligger mellem 20 og 80% på resten.
Men det vigtige er, at vores kunder nu ved hvad vi gør – og hurtigt kan skabe sig et overblik over, hvor langt vi er i processen.
Resultatet
Det er gået fantastisk godt, med at rulle den nye strategi ud, fastslår Jan Kristoffersen.
– Vores "Bedre Bank"-projekt kan alene gennemføres ved at alle medarbejdere på alle niveauer i organisationen er dedikerede og engagerede i at leve strategien, visionerne og de deraf afledte løfter for at nå målet om at blive en ?Bedre Bank? ud i livet hver eneste dag, i hele filialnettet.
- Hele projektet har givet organisationen ny tro på, at vi kan vende "skuden", og vores kunder mødes nu af stolte, men samtidig ydmyge medarbejdere, som ved, at de har det bedste produkt på hylden, og til den rigtige pris, fastslår han!
For det er nemlig en kendsgerning, at en kunde i Danske Bank gennem ?et livsforløb? betaler en af markedets billigste priser for det samlede produkt – og det er jo også noget som er til at forstå, når man skal vælge pengeinstitut.
Køge
I Køge står ca. 40 engagerede, professionelle bankfolk klar til at give dig en god bankoplevelse.
- En oplevelse, som du kan komme tættere på ved at kontakte banken for et uforpligtende møde via Danske Banks hjemmeside
www.danskebank.dk
, eller ved at kontakte afdelingen på Torvet i Køge på telefon 45 12 08 00.