Kreativ kraft og bevaring af erfaring

Chefskiftet i RA Reklame er en udløber af direktørskiftet hos Roskilde Mediecenter i 2009

Artiklens øverste billede
Vagtskifte og foryngelse på chefposten i RA Reklame. Til venstre den tidligere souschef og nyudnævnte chef, Patrick Holbek. Til højre den tidligere chef og nuværende souschef John Kristensen.

Patrick Holbek har afløst John Kristensen på posten som chef for RA Reklame. Reklamebureauet hos Roskilde Mediecenter i Allehelgensgade. Den nye chef er opgraderet fra sin stilling gennem et halvt år som souschef. Og netop souschef er fremover stillingsbetegnelsen på John Kristensens visitkort.
Med rolleskiftet er det yngre kræfter, der skal styre reklamebureauet videre gennem medie- og annoncelandskabet. Med ansvaret for personalet og budgetterne. Patrick Holbek er 46 år, mens fødselsattesten hos John Kristensen røber en alder af 60 år senere i år.

Et kreativt hoved

Den nye chef kommer til opgaven med et CV sprængfyldt af erfaring med mediebranchen.
- Udover de mange praktiske erfaringer har jeg en merkonom-uddannelse som mit teoretiske fundament. Jeg vil beskrive mig selv som et kreativt hoved, som både får strategiske idéer og idéer til den praktiske løsning af reklame-strategien, siger Patrick Holbek.
Nok så vigtigt er, at han bor i Roskilde. Men Patrick Holbeks netværk rækker langt udover byskiltet.
- RA Reklame er et godt brand også udenfor Roskilde, og det skyldes John Kristens og medarbejdernes gode og professionelle indsats gennem mange år. Jeg ser ingen grund til revolutioner, men vi skal synliggøre bureauet lidt mere, og vi skal satse mere på internettet, siger den nye chef og sin mission.

Ønsker lavere kadance

John Kristensen har selv ønsket at træde et skridt ned, navnlig hvad ansvar angår.
- Jeg skal forsætte med de kunder, jeg har opbygget tætte kontakter til gennem årerne. Eksempelvis Coop Danmark, Kvickly og jagt-relaterede kunder. Jeg skal også være med til at finde nye kunder, og så skal jeg naturligvis være til rådighed som sparringspartner for Patrick, som jeg i øvrigt ser som den helt rigtige afløser, foklarer grundlæggeren og chefen for RA Reklame siden 1986.
Chefskiftet følger i kølvandet på direktørskiftet aller øverst i Roskilde Mediecenters organistions-diagram i sommer. Dengang afløste Henrik Brøns Christian Hansen, som gik på pension. Forud for processen blev John Kristensen spurt, hvilken rolle han ønskede at have i reklamebureauet.
- Og jeg ønskede netop den løsning, vi netop har gennemført, forklarer han selv.

Giv adgang til en ven

Hver måned kan du give adgang til 5 låste artikler.
Du har givet 0 ud af 0 låste artikler.

Giv artiklen via:

Modtageren kan frit læse artiklen uden at logge ind.

Du kan ikke give flere artikler

Næste kalendermåned kan du give adgang til 5 nye artikler.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke gives videre grundet en teknisk fejl.

Ingen internetforbindelse

Artiklen kunne ikke gives videre grundet manglende internetforbindelse.

Denne funktion kræver Digital+

Med et Digital+ abonnement kan du give adgang til 5 låste artikler om måneden.

ALLEREDE ABONNENT?  LOG IND

Denne funktion kræver Digital+

Med et abonnement kan du lave din egen læseliste og læse artiklerne, når det passer dig.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke tilføjes til læselisten, grundet en teknisk fejl.

Forsøg igen senere.

Del artiklen
Relevant for andre?
Del artiklen på sociale medier.

Du kan ikke logge ind

Vi har i øjeblikket problemer med vores loginsystem, men vi har sørget for, at du har adgang til alt vores indhold, imens vi arbejder på sagen. Forsøg at logge ind igen senere. Vi beklager ulejligheden.

Du kan ikke logge ud

Vi har i øjeblikket problemer med vores loginsystem, og derfor kan vi ikke logge dig ud. Forsøg igen senere. Vi beklager ulejligheden.