Taxa Selandia lever ikke op til forpligtigelserne

Centralen hos Taxa Selandia kører med noget gammelt lort og hverken kunder eller chauffører kan komme igennem, kritiserer tillidsmand for taxachaufførerne i Roskilde Taxa Peter Nielsen

Artiklens øverste billede
Tillidsmand for taxachaufførerne i Roskilde Taxa Peter Nielsen er utilfreds med Taxa Selandia. (Arkivfoto: Erling J.)

En kabelfejl har i de seneste to weekender sørget for, at hverken kunder eller chauffører kunne komme igennem til Taxa Selandia, når de skulle hjem eller videre fra julefrokost.
Det er tillidsmand for taxachaufførerne i Roskilde Taxa Peter Nielsen nu så træt af, at han vil have kommunen til at undersøge sagen.
Han forklarer, at centralen gik ned forrige lørdag mellem kl. 3.15 og 5..45, og det samme skete i den seneste weekend.
- Taxacentralen går ned i tide og utide. Det betyder, at vi ikke får turene ud til vognene, og kunderne dermed ikke bliver hentet, siger Peter Nielsen.
Det går ud over chaufførerne, der mister ture, men det går endnu mere ud over kunderne, der ikke kan komme frem som forventet.
Peter Nielsen mener ikke, at Taxa Selandia lever op til sin forpligtigelse over for kunderne.
Det gør formand for Teknik- og Miljøudvalget Torben Jørgensen heller ikke.
- Det ser ud som om Taxa Selandia ikke lever op til sin borgerservice, og det er uholdbart, derfor skal vi finde en løsning så hurtigt som muligt, siger Torben Jørgensen.
Han har sat forvaltningen på sagen.
- Vi skal i dialog med Taxa Selandia. Det er en del af aftalen, at de skal levere varen, og det gør de ikke nu, siger Torben Jørgensen.

Tåler ikke mange kunder

- Det er hver gang, der er meget at lave, det går galt, når vi kører folk ud, kan vi ikke få dem hjem igen, siger Peter Nielsen.
Han mener, at centralen er gået ned 30 gange i år, men at det har været specielt slemt i den seneste måned.
-En ting er, at vi mister penge, noget andet er, at kunderne mister tiltroen til taxa, siger Peter Nielsen.

Udskifting undervejs

Formand for Taxa Selandia Henrik Hansen er klar over, at der har været udfald hos centralen.
- Vi har haft et større udfald forrige weekend, og systemet har drillet i de sidste to måneder.
- Men vi er jo lige så generet af det som alle andre, siger Henrik Hansen.
Han mener dog, at kunderne hele tiden med meget tålmodighed har kunnet komme igennem til centralen.
Han forklarer, at man i øjeblikket arbejder på en lappeløsning, der gerne skulle fungere den kommende weekend, mens et nyt system skulle være sat i gang i januar.
Inge Banke fra Teknisk Forvaltning er i løbende kontakt med Henrik Hansen. Hun forventer, at problemet snarligt er løst, ellers drejer det sig om en ny situation, forklarer hun.
agroskildeavis.dk

Giv adgang til en ven

Hver måned kan du give adgang til 5 låste artikler.
Du har givet 0 ud af 0 låste artikler.

Giv artiklen via:

Modtageren kan frit læse artiklen uden at logge ind.

Du kan ikke give flere artikler

Næste kalendermåned kan du give adgang til 5 nye artikler.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke gives videre grundet en teknisk fejl.

Ingen internetforbindelse

Artiklen kunne ikke gives videre grundet manglende internetforbindelse.

Denne funktion kræver Digital+

Med et Digital+ abonnement kan du give adgang til 5 låste artikler om måneden.

ALLEREDE ABONNENT?  LOG IND

Denne funktion kræver Digital+

Med et abonnement kan du lave din egen læseliste og læse artiklerne, når det passer dig.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke tilføjes til læselisten, grundet en teknisk fejl.

Forsøg igen senere.

Del artiklen
Relevant for andre?
Del artiklen på sociale medier.

Du kan ikke logge ind

Vi har i øjeblikket problemer med vores loginsystem, men vi har sørget for, at du har adgang til alt vores indhold, imens vi arbejder på sagen. Forsøg at logge ind igen senere. Vi beklager ulejligheden.

Du kan ikke logge ud

Vi har i øjeblikket problemer med vores loginsystem, og derfor kan vi ikke logge dig ud. Forsøg igen senere. Vi beklager ulejligheden.