Kommunen åbner for private sponsorer
Senest ha daginstitutionen Blæksprutten fået istandsat køkkenet med hjælp fra private sponsorer
Private sponsorer vinder i stadig større grad indpas i de kommunale institutioner. Det sker i takt med, at de kommunale midler til materialer og renovering bliver stadig mere skrabede. Senest har den integrerede institution Blæksprutten modtaget sponsorkroner til en tiltrængt køkkenrenovering. Og det sker med kommunens velsignelse - når blot institutionen overholder de retningslinjer for brug af sponsorer, som er vedtaget i Hillerød Kommune i november sidste år. Af dem fremgår det blandt andet, at lederen af den institution, der modtager sponsorstøtten, skal tage hensyn til "neutralitet og saglighed og æstetik". De parametre har da også været inde i overvejelserne for Blækspruttens leder, Yvette Wilborg. "Det er klart, at vi har tænkt på etikken i det her. Vi skal ikke have kæmpe firmalogoer i vinduerne, og børnene skal ikke rende rundt i sponsor-t-shirts," siger hun. De tre sponsorer, der har ydet kontante bidrag til Blækspruttens køkkenrenovering, får deres logoer på e-mail-korrespondance til og fra institutionen. Samtidig bliver deres firma-logoer hængt op på institutionens opslagstavle med meddelelser til forældrene. Og da der var overrækkelse af sponsorpengene ved et arrangement i mandags, var der også balloner med Realkredit Danmark-logo og små slikposer med Pondus fra Danske Bank... Ifølge Hillerøds kommunaldirektør, Søren Thorup, skal sager om sponsorstøtte - trods retningslinjer - stadig op at vende i kommunalt regi. "Vores sponsorpolitik er, at vi tager stilling til hver enkelt sag," siger han. Læs mere om sponsor-arrangementet i Hillerød Posten onsdag