Døde telefoner hos kommunen
Omstillingen i Borgersservice er ved at segne - telefonerne hos Børn & Kultur på Skævinges gamle rådhus virker fortsat ikke
debut Mens der var travlhed men ingen panik på Hillerød Rådhus i sidste uge, da Hillerød Posten var forbi, har der fra årsskiftet været problemer på Skævinges gamle rådhus, hvor Børn & Kultur holder til. Telefonerne har simpelthen ikke virket siden åbningen den 3. januar. Problemet består af flere ting. Den gamle del af Hillerød Kommune har ikke installeret det moderne IP-telefoni, som Skævinge Kommune havde, og de to forskellige systemer er mildest talt ikke glade for at "tale" sammen. Desuden har der været kurrer på tråden med linjen hos TDC. Så mens nogle ansatte forsøger at få linierne til at virke i Skævinge, prøver andre at løse problemet med TDC. Og hvis de ikke helt ved, hvad hinanden går og gør, betyder det flere problemer. "Vi har været ramt af uheld med telefonerne i Skævinge, så vores omstilling i Borgerservice på Hillerød Rådhus er ved at segne," siger konstitueret afdelingschef for BorgerserviceCenteret, Lisa Riiser.
Mobiler i nøden
BorgerserviceCenteret forsøger at hjælpe borgerne ved at stille om til to ekstraordinært indkøbte mobiltelefoner, og så kan borgerne også maile til sagsbehandlerne, eller de kan få hjælp til at maile, hvis de ikke selv har mulighed for det. Hver morgen siden nytår har chefen for BorgerserviceCenteret sat sig i forbindelse med kommunens it-sektionsleder for at høre, hvad de skal sige i omstillingen: "Og så må de jo desværre fortsat meddele, at der ikke er hul igennem," siger Lisa Riiser, der dog har på fornemmelsen, at folk faktisk kommer igennem til dem, de skal tale med - omend det er noget mere besværligt, end de er vant til.