SuperBest har spurgt ISO's kunder til råds
På søndag er det definitivt slut med den ellers Hvidovre-startede supermarkedskæde ISO
Kunderne vil få mere at vælge imellem, når ISO på søndag den 1. april skifter navn og koncept til SuperBest. Det mener administrerende direktør i SuperBest-kæden, Frank Sørensen, i hvert fald. Med overtagelsen af ISO vil SuperBest nemlig forsøge at kombinere de bedste ting fra de to kæder. - Butikken kommer til at se lidt anderledes ud, men de ting, som kunderne kender med bager, slagter og fiskehandler ændrer sig ikke. Det bliver det bedste fra de to koncepter samlet på en ny platform, siger Frank Sørensen. Til gengæld vil der komme nye sortimenter på hylderne og SuperBest fastholder også sit discountprogram med mere end 400 varer. Dertil kommer at kæden vil lancere et nyt luksuskoncept. Billigere? Den administrerende direktør mener helt overvejende, at det nye navn på forretningernes facade betyder, at kunderne kommer til at opleve, at de almindelige varer bliver billigere, end de var, da forretningens navn var ISO. - Vi er 200 butikker i SuperBest-kæden, og den volumen vil komme kunderne til gode, siger han. Forud for overtagelsen af ISO-butikkerne i Danmark har SuperBest været i nærkontakt med ISO's kunder. Kunderne er simpelthen blevet spurgt, hvad det er, de godt kan lide ved den tidligere forretning. - Vi har en god fornemmelse af kunderne. De har f.eks. været glade for fiske-, specialitets- og grøntafdelingen, så det er selvfølgelig noget, vi beholder, siger han. I forhold til de øvrige konkurrenter, f.eks. Føtex i Frihedens Butikscenter, mener den administrerende direktør, at SuperBest har et meget større fokus på madvarer end de såkaldte non-food-varer, og at det vil komme kunderne til gavn. - Vores prisprofil er en anelse billigere end Føtex’, og så kommer vi til at have en væsentligt bredere fødevareserie, siger han. SuperBest-kæden har overordnet fire varegrupper i deres sortiment. Discountvarerne, der dog ikke er så billige, som i discountbutikkerne. Mærkevarer, som i f.eks. Føtex og ISO. Luksuskonceptet, som endnu ikke er kommet på hylderne samt brugen af lokale producenter. Om den sidste varegruppe bliver relevant i Hvidovre, kan Frank Sørensen imidlertid ikke på nuværene tidspunkt sige noget om. - Jeg ved faktisk ikke, om der er noget typisk for Hvidovre, som vi kan bruge, men det er da noget vi vil se på, slutter han. key