Ugeaviserne får flere annoncer

Ugeaviserne fastholder deres stærke position som den næststørste mediegruppe, viser den netop offentliggjorte undersøgelse af Reklame i Danmark 2005. Med en stigning på 7,6% nåede omsætningen i de lokale og regionale ugeaviser en samlet omsætning på 2,3 mia. kr. Det sikrer de populære ugeaviser en placering foran TV, som overraskende kun havde en vækst på 6,1% i forhold til året før. - Mange har i de senere år spået, at annoncer i aviserne var på retur, og at annoncørerne ville flytte deres reklamekroner til nettet og elektroniske medier. Denne spådom er ikke gået i opfyldelse, siger Svend Aage Linde, sekretariatschef for Ugeaviserne - hverken i 2004 eller sidste år. I 2005 voksede omsætningen i dagblade og ugeaviser tilsammen med 449 mill. kr., mens TV og Internet tilsammen kun havde en vækst på 289 mill. kr. - At lokale ugeaviser har en så stærk positionering i annoncørernes bevidsthed skyldes, at vi dækker 100% de danske husstande og dermed ethvert handelsområde i Danmark. - Den seneste læseranalyse viser, at lokale ugeaviser læses i gennemsnit i 21 minutter, da det er her læserne orienterer sig om nærområdet og samtidig finder inspiration om tilbud og vare, der hvor livet leves lokal, udtaler direktør Lars Winther, De Lokale Ugeaviser. Det samlede reklameforbrug i medierne udgjorde i alt 11,7 mia. kr. i 2005.

Giv adgang til en ven

Hver måned kan du give adgang til 5 låste artikler.
Du har givet 0 ud af 0 låste artikler.

Giv artiklen via:

Modtageren kan frit læse artiklen uden at logge ind.

Du kan ikke give flere artikler

Næste kalendermåned kan du give adgang til 5 nye artikler.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke gives videre grundet en teknisk fejl.

Ingen internetforbindelse

Artiklen kunne ikke gives videre grundet manglende internetforbindelse.

Denne funktion kræver Digital+

Med et Digital+ abonnement kan du give adgang til 5 låste artikler om måneden.

ALLEREDE ABONNENT?  LOG IND

Denne funktion kræver Digital+

Med et abonnement kan du lave din egen læseliste og læse artiklerne, når det passer dig.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke tilføjes til læselisten, grundet en teknisk fejl.

Forsøg igen senere.

Del artiklen
Relevant for andre?
Del artiklen på sociale medier.

Du kan ikke logge ind

Vi har i øjeblikket problemer med vores loginsystem, men vi har sørget for, at du har adgang til alt vores indhold, imens vi arbejder på sagen. Forsøg at logge ind igen senere. Vi beklager ulejligheden.

Du kan ikke logge ud

Vi har i øjeblikket problemer med vores loginsystem, og derfor kan vi ikke logge dig ud. Forsøg igen senere. Vi beklager ulejligheden.