ISO forbedrer økologien
ISO har netop indført nyt økologisk koncept i alle sine 12 butikker. Det betyder fremover flere, friskere og billigere økologiske varer til forbrugerne - et koncept der på kort tid har fordoblet salget af økologisk frugt og grønt i ISO's testbutik ISO indfører et nyt økologisk koncept i frugt- og grønt afdelingen, hvor man nu fjerner emballagen fra en række økologiske produkter. Det forbedrer varens friskhed og sikrer samtidig forbrugeren en billigere vare, idet man nu kan skære de 10-40 % af varens pris, som før blev brugt på emballage. Det betyder samtidig, at prisforskellen på traditionelle og økologiske frugt- og grøntvarer nu kun ligger på mellem 0-20 %, hvor forskellen før udgjorde 20-40 %. - Vi er utroligt glade for, at vi nu kan tilbyde vores kunder en reel valgmulighed mellem de økologiske og de traditionelt dyrkede frugt- og grøntvarer. Spændet mellem de økologiske og de traditionelle produkter har tidligere været for stort, netop fordi emballagen har udgjort et væsentligt fordyrende element. Det kommer vi nu ud over ved at fjerne emballagen og i stedet tilbyde varerne i løs vægt, udtaler Brian Mollerup, adm. direktør, ISO Supermarked A/S. Som et led i indførelsen af det nye økologiske koncept har ISO øget sortimentet med ca. 25 helt nye økologiske produkter, således at det samlede sortiment af økologisk frugt og grønt nu udgør ca. 55 produkter. Af disse sælges ca. 40 af dem i løs vægt uden emballage, men forventningen er, at der vil komme endnu flere produkter til med tiden. - Det nye koncept er foreløbig blevet afprøvet i vores testbutik, hvor salget af økologisk frugt og grønt er fordoblet, siden vi indførte ordningen. Vores forventning er, at det kommer til at gå lige så godt i vores øvrige butikker, og i så fald er det klart, at vi vil arbejde på med tiden at udvide sortimentet med endnu flere økologiske produkter uden emballage, siger Brian Mollerup.