Hvidovre en succes - rent tilskuermæssigt
Hvidovre er stadig en fodboldby, bemærker HIF-direktøren Micchael Christensen, der her gør status over den tilskuermæssige succes
l Rent faktisk er det lidt af en solstrålehistorie, i en tid hvor det primært er Superliga-klubberne og de større provinsklubber der "drager" tilskuerne. - "Projekt 1500" blev lanceret i vinter, vort mål var at samle an gruppe af mennesker til at arbejde med dette projekt. Det ambitiøse mål var/er at nå 1.500 tilskuere i gennemsnit til hver af vore 5 hjemmekampe i dette forår, siger Michael Christensen. Målet er nået gennem "gratis ordningerne",- ca. 20 forretninger/sponsorer har fået udleveret fribilletter til uddeling. Dertil kampannoncen i Hvidovre Avis, samt uddeling af billetter til alle skolerne i forbindelse med Nordea skolecup. Ideen har været, at give alle Hvidovreborgere mulighed for at komme gratis til fodbold,- de skal blot selv gøre sig den ulejlighed at hente billetten eller "sakse" i Hvidovre Avis. Stadig en fodboldby - I vor sponsoraftale med Hvidovre Kommune har børn u/18 år samt pensionister gratis adgang til alle vore hjemmekampe. Med det nye projekt har vi givet alle Hvidovreborgere samme mulighed, og rigtig mange har benyttet sig af muligheden. Vi vil gerne profilere klubben, give holdet opbakning, og samtidig vise "alle", at Hvidovre fortsat er en rigtig stor fodboldby. - Det er ganske enkelt et helt imponerende resultat, - 1.500 tilskuere i gennemsnit, og med næsten 2.700 på lægterne mod Holbæk var der en stemning som i gamle dage. Hvor mange klubber på 1. og 2. divisionsniveau i Københavnsområdet kan præstere dette?. - Det dokumenterer ganske enkelt det vi har "påstået" hele tiden. Hvidovre er en unik fodboldby, med mange forskellige klubber med hver deres historie og med hver deres miljø, men alle med en fælles interesse for fodbolden. - Vi skal med næb og kløer bevare denne enestående fodboldtradition, og vi håber at Hvidovre Kommune vil bakke yderligere op omkring dette, ved at give de lokale klubber endnu bedre muligheder for, at holde traditionerne i hævd. "2650 Hvidovre", - hed overskriften i en omfattende artikel i Tipsbladet i sidste uge, med fokus på bl.a. Hvidovre som fodboldby.