Vi må vente ved telefonen!
l 3 1/2 minut. Vi skriver: Tre-og-et-halvt minut! Så lang tid tog det undertegnede fredag formiddag at komme igennem til omstillingen på Hvidovre Rådhus. Det er som at vente på Viasats hotline. Som at sidde foran en bom, der er gået ned for passerende tog, flere minutter efter at toget er kørt forbi. Dødens pølse, er hvad det er. Og hvorfor? Fordi Hvidovre Kommune har besluttet at nedlægge de direkte numre til forvaltningerne og gøre det hele centralt - gennem den stakkels omstillingsdame. Nu kan man ikke længere ringe direkte til Teknisk Forvaltning. Man får beskeden: "Du har ringet til Teknisk Forvaltning, 36 39 35 00. Nummeret er nedlagt. Der henvises istedet til rådhusets telefon". Ikke engang en viderestilling kan man byde på. Vej- og Park-afdelingen siger det samme. Henviser til rådhusets centrale telefon. Kunne man så tænke sig, at de stakkels telefondamer i omstillingen på rådhuset er blevet aflastet på grund af alle de telefonopkald, der nu unægteligt er blevet flere af end tidligere? Næh... Rådhusservice har også mødt sparekniven, lyder jungletrommerne. Personalet stresses altså endnu mere. Får flere og flere opgaver uden flere ressourcer. Tilbage sidder man så og venter på en omstilling, der er 3 1/2 minut om at nå til mig. Vi får at vide, at den høje skat i Hvidovre går til god borgerservice. Men hvis ikke engang telefonen kan passes tilfredstillende, er de penge da virkelig dårligt givet ud. Og det er langt fra første gang, at det tager både 1, 2 og 4 minutter at vente. Nogle gange gider man ikke vente mere... Men sådan slipper man jo også for "dumme" borgerspørgsmål - og pressen...